کد خبر: 142574
A

ماجرای عجیب حضور یک سرباز زن اسرائیلی در ایران +سند توییتری

ارتش اسرائیل اعلام کرده یک سرباز رژیم صهیونیستی به دلیل اختلال در یکی از پروازهای بین المللی برای چند ساعت در ایران حضور داشته است.

ماجرای عجیب حضور یک سرباز زن اسرائیلی در ایران +سند توییتری

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ بنا بر اعلام ارتش اسرائیل، هواپیمای غیرنظامی حامل مسافران از جمله این سرباز زن اسرائیلی، هفته گذشته در پی تغییر در مسیر پرواز برنامه‌ریزی شده خود، در ایران فرود آمده است.

این سرباز اسرائیلی که به تنهایی سفر می‌کرده قصد داشته با یک پرواز ترانزیت از ازبکستان، جایی که ملاقاتی خانوادگی داشته است، به اسرائیل بازگردد.

بر اساس برنامه این پرواز، قرار بوده است هواپیما از تاشکند به دوبی برود اما به دلیل بیمار شدن یکی از سرنشینان هواپیما، برای چند ساعت در ایران فرود می‌آید.

سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی روز پنج‌شنبه پنجم آبان در اطلاعیه‌ای از فرود اضطراری یک هواپیمای فلای دوبی، پرواز تاشکند- دوبی، در فرودگاه شیراز خبر داد و اعلام‌ کرد: «این حادثه یک رویداد جدی بوده است.»این سازمان هواپیمایی درباره دلیل فرود اضطراری اضافه کرد: «این هواپیما هنگام عبور از فضای کشور و نزدیک فضای اصفهان به علت بی‌هوش شدن خلبان، اعلام وضعیت اضطراری کرد و به فرودگاه شیراز تغییر مسیر داد.»در این اطلاعیه همچنین تاکید شد: «کمک خلبان به سلامت پرواز را در شیراز فرود آورد و با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری تیم ارزیاب پزشکی از شهر شیراز به فرودگاه اعزام شد و اقدامات پزشکی لازم به عمل آمد».

به نوشته سازمان هواپیمایی، با دستور مقام‌های این سازمان، مسافران به سالن ترانزیت منتقل شدند تا خلبانان جدید برای ادامه پرواز به شیراز اعزام شوند و در نهایت، با اعزام خلبانان جدید، مسافران پرواز در ساعت ۱۶ به وقت محلی، به شهر دوبی پرواز کردند.اکنون منابع امنیتی اسرائیل اعلام کرده‌اند سرباز زن این کشور می‌ترسیده است فاش شود که او در ارتش اسرائیل کار می‌کند.بنا بر گزارش‌ها، در مدتی که او در ایران بوده، سرویس امنیت خارجی اسرائیل، موساد، برای آگاهی از امنیت او، با این سرباز در تماس بوده است.

-67-

گزارش‌ها حاکی است که موساد فورا یک نیروی ویژه برای یافتن راهی به منظور بیرون کشیدن این سرباز در اسرع وقت به کار گرفته و به این سرباز دستور داده در مدت حضورش در ایران، به زبان عبری صحبت نکند و «پاسپورت روسی» خود را به مقام‌های ایرانی ارائه کند.

به گفته سخنگوی ارتش اسرائیل، این سرباز همراه با دیگر مسافران چند ساعت در فرودگاه مانده‌اند و پس از آن، هواپیما بلند شده و بدون مشکل به مقصد خود ادامه داده است.

در زمان این رخداد، یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل، در میانه جلسه کابینه این کشور برای تصویب قرارداد دریایی با لبنان بوده و بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، در آنکارا حضور داشته است.

در حالی که شهروندان اسرائیلی مجاز به پرواز بر فراز خاک ایران هستند، افرادی که در ارتش این کشور خدمت می‌کنند اجازه انجام این کار را ندارند.

با این حال، ارتش اسرائیل اعلام کرده که این سرباز زن در یک موقعیت «غیرحساس» خدمت می‌کند.

منبع: بهار

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر