کد خبر: 143082
A

عقب نشینی روسیه از مواضع قبلی؛ سخنگوی وزارت خارجه روسیه: آماده مذاکره با اوکراین مطابق با واقعیت های کنونی هستیم

پس از عقب نشینی گسترده (فرار) نیروهای روسیه در جبهه شرق اوکراین حالا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه برای مذاکره با اوکراین مطابق با «واقعیت‌های کنونی» اعلام آمادگی کرد.

عقب نشینی روسیه از مواضع قبلی؛ سخنگوی وزارت خارجه روسیه: آماده مذاکره با اوکراین مطابق با واقعیت های کنونی هستیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ خبرگزاری آناتولی ترکیه نوشت؛ ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در نشست خبری هفتگی که به صورت مجازی برگزار شد؛ اظهار داشت آماده مذاکره با اوکراین مطابق با واقعیت‌های کنونی هستیم.

وی در رابطه با اظهارات مقامات آلمانی مبنی بر عدم آمادگی روسیه برای انجام مذاکرات با اوکراین، تاکید کرد که موضع مسکو در این مورد تغییری نکرده است.

زاخارووا ضمن ابراز آمادگی برای مذاکره با اوکراین، گفت: ما هرگز از مذاکره دست برنداشتیم، البته آمادگی داریم با در نظر گرفتن واقعیت‌های کنونی، گفتمان را انجام دهیم.

وی با اشاره به تداوم ارسال تسلیحات به اوکراین از سوی آلمان، افزود: طرف آلمانی به جای استفاده از نفوذ خود بر دولت کی‌یف، برخلاف قوانین خود که صادرات تسلیحات به مناطق بحرانی و درگیری را ممنوع می‌کند، به تامین سیستم‌های تسلیحاتی مختلف ادامه می‌دهد.

زاخارووا در مورد اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر ارسال سلاح به روسیه برای استفاده در اوکراین از سوی کره شمالی، تصریح کرد: توجیه روشنی برای این ادعاها ارائه نشده و قابل ارائه نیست، زیرا این اظهارات کذب است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهارات نمایندگان آمریکایی را «بهانه‌ای برای اعمال تحریم علیه کره شمالی» ارزیابی کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر