کد خبر: 143384
A

انگلیس ۲۴ شخص و نهاد مرتبط با ایران را تحریم کرد

دولت انگلیس روز دوشنبه از اعمال تحریم علیه ۲۴ شخص و نهاد مرتبط با ایران به دلایل حقوق بشری خبر داد.

انگلیس ۲۴ شخص و نهاد مرتبط با ایران را تحریم کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از رویترز، دولت انگلیس روز دوشنبه از اعمال تحریم علیه ۲۴ شخص و نهاد مرتبط با ایران به دلایل حقوق بشری خبر داد.

همچنین یورونیوز به نقل از جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلیس نوشت که در دور جدید تحریم‌ها، مقامات ایرانی را که مسئول آنچه آن را "نقض فجیع حقوق بشر" عنوان کرد، در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

کلورلی در این بیانیه در اظهاراتی مداخله جویانه و با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در ایران، عنوان کرد که ما به همراه شرکای‌مان پیام واضحی برای ایران فرستادیم و در ایران باید به آزادی بیان احترام گذاشته بود.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات کشورمان از جمله اشخاص تحریم شده توسط انگلیس است. اموال تمامی افراد تحریم شده در انگلیس بلوکه خواهد شد و این اشخاص قادر به سفر به انگلیس نخواهند بود.

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان نیز ساعاتی پیش در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: امروز اتحادیه اروپا پیام جدید و صریحی به ایران می‌فرستد. حقوق بشر تقسیم‌ناپذیر است.

وی در توییت دیگری با اشاره به سپاه پاسداران عنوان کرد که ما تحریم‌های بیشتری را تصویب کردیم که بر این نهاد تاثیر خواهد گذاشت. ما به همراه ۱۶ کشور دیگر توانستیم که جرایم ایران را در دستور کار شورای حقوق بشر سازمان ملل قرار دهیم.

بربوک در توییت دیگری مدعی شد که هیچ‌کسی در تهران، مشهد یا اصفهان نمی‌تواند باور کند که آن‌ها می‌توانند بدون مواجهه به هیچ‌گونه عواقبی دست به این اقدامات بزنند. اروپا و جهان در حال نظاره هستند. ما گوش به زنگ خواهیم ماند و به فهرست‌گری ادامه خواهیم داد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر