کد خبر: 143532
A

سنای فرانسه، قطعنامه تحریم جمهوری آذربایجان را تایید کرد

سنای فرانسه قطعنامه‌ای را تصویب کرده که در آن از دولت فرانسه خواسته شده جمهوری آذربایجان را به دلیل حملات به ارمنستان تحریم کند

سنای فرانسه، قطعنامه تحریم جمهوری آذربایجان را تایید کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سنای فرانسه قطعنامه‌ای را تصویب کرده که در آن از دولت فرانسه خواسته شده جمهوری آذربایجان را به دلیل حملات به ارمنستان تحریم کند.

سنای فرانسه با ۲۹۵ رأی موافق، قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن از دولت فرانسه خواسته شده جمهوری آذربایجان را به دلیل حملات علیه ارمنستان در سپتامبر ۲۰۲۲ تحریم کند.

به نوشته خبرگزاری «آرکا» این قطعنامه بر لزوم به رسمیت شناختن قره باغ و به کارگیری آن به عنوان ابزار مذاکره جهت برقراری صلح پایدار در منطقه تاکید می‌کند. در این قطعنامه تاکید شده که اقدامات تهاجمی مکرر جمهوری آذربایجان علیه قره باغ کوهستانی امنیت و آزادی را به خطر می‌اندازد.

این قطعنامه همچنین از جمهوری آذربایجان می‌خواهد نیروهای خود را از ارمنستان خارج کند و همچنین تضمین کند که وضعیت کریدور «لاچین»، که منطقه را به ارمنستان متصل می‌کند، بدون تغییر باقی بماند.

سنای فرانسه همچنین از دولت خواست که با توجه به تقویت توان دفاعی ارمنستان، تاسیس دفتر بشردوستانه در قره‌باغ کوهستانی و همچنین حمایت پاریس از ایروان را مورد بررسی قرار دهد.

این بیانه، واکنش رسیع باکو را به همراه داشت.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز»، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «جمهوری آذربایجان قطعنامه سنای فرانسه را بشدت رد می‌کند. قطعنامه تصویب شده توسط سنای فرانسه کاملا دور از واقعیت است، مفاد نادرست و تهمت‌آمیز را منعکس می‌کند و با ماهیت تحریک آشکار، روند عادی‌سازی روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان را تضعیف می‌کند».

طی روزهای گذشته رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در تماس با رئیس جمهور فرانسه از لزوم رویکرد بی‌طرفانه در عادی سازی روابط با ارمنستان سخن گفت. رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در تماس با رئیس جمهور فرانسه از لزوم رویکرد بی‌طرفانه در عادی سازی روابط با ارمنستان سخن گفت.

در روزهای گذشته ارمنستان چند بار از نقض آتش‌بس توسط قوای باکو در مرزها خبر داده است

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر