کد خبر: 143830
A

تلفات زلزله اندونزی به 162 نفر رسید

«ریدوان کامل» فرماندار جاوه غربی با اعلام جدیدترین آمار زمین‌لرزه روز گذشته اعلام کرد که علاوه بر قربانیان این فاجعه، صدها نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

تلفات زلزله اندونزی به 162 نفر رسید

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ طبق جدیدترین آمار و ارقام منتشر شده، شمار قربانیان زمین‌لرزه مرگبار روز گذشته (دوشنبه) در جزیره «جاوه» اندونزی که «جاکارتا» پایتخت اندونزی در آن واقع شده است، به 162 نفر افزایش یافت.

بنا بر گزارش روزنامه «ایندیپندنت»،«ریدوان کامل» فرماندار جاوه غربی با اعلام جدیدترین آمار زمین‌لرزه روز گذشته اعلام کرد که علاوه بر قربانیان این فاجعه، صدها نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

بر اساس این گزارش، بسیاری از تلفات از دانش‌آموزان مدارس دولتی بوده که به دلیل فروریختن سقف کلاس‌های درسی جان خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش،‌ در حال حاضر بیمارستان‌های اندونزی از حضور زخمی‌های حادثه زمین‌لرزه در جاوه پر شده است و احتمالاً آمار تلفات این زمین لرزه افزایش خواهد یافت.

کامل همچنین گزارش کرد که خانه‌های بیش از 13 هزار نفر به شدت در زمین‌لرزه آسیب دیده و مجبور شدند، هم‌اکنون در پناهگاههای موقت اسکان داده شوند.

یورونیوز نیز در این خصوص گزارش کرد که در پی وقوع زمین‌لرزه‌ای به قدرت 5.6 ریشتر در جزیره جاوه، تاکنون دست‌کم 162 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 700 نفر دیگر نیز زخمی شدند و به دلیل مسدود شدن جاده‌ها و عدم امکان دسترسی سریع امدادگران به زخمی‌های حادثه، احتمال افزایش قربانیان این حادثه وجود دارد.

طبق این گزارش،‌ مرکز زمین لرزه فوق، در منطقه «سیانجور» در استان جاوه غربی و در عمق 10 کیلومتری زمین بوده است اما با این حال، مرکز لرزه‌نگاری اندونزی،‌ احتمال وقوع سونامی را بعید دانسته است.

طبق اینگزراش، سازمان هواشناسی، اقلیم شناسی و ژئوفیزیک اندونزی حداقل 25 پس لرزه را ثبت کرده است.

اندونزی با جمعیتی بالغ بر 270 میلیون نفر، به دلیل قرارگیری در «حلقه آتش» اقیانوس آرام، به طور مداوم در معرض وقوع زلزله یا فوران‌های آتشفشان است.

در ماه فوریه، زمین‌لرزه‌ای به قدرت 6.2 ریشتر به کشته شدن دست‌کم 25 نفر و زخمی شدن بیش از 460 نفر در استان «سوماترا غربی» منجر شد. در ژانویه 2021، زمین لرزه ای به بزرگی 6.2 ریشتر در استان سولاوسی غربی بیش از 100 کشته و نزدیک به 6500 زخمی برجای گذاشت.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر