کد خبر: 143917
A

آخرین اظهار نظر بایدن درباره وضعیت برجام: به مذاکرات امیدوارم

بایدن ساعتی پیش اعلام کرد که به نتیجه مذاکرات برجام امیدوار است.

آخرین اظهار نظر بایدن درباره وضعیت برجام: به مذاکرات امیدوارم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ ابوالفضل عمویی درخصوص قطعنامه اخیر شورای حکام گفت: توافق هسته‌ای برجام در سال ۲۰۱۵، در واقع موازنه میان تعهدات طرف مقابل و تعهدات جمهوری اسلامی ایران بود، که هر کدام از طرفین باید ماموریت‌های خود را به صورت جداگانه انجام دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: در پاراگراف ۲۶ برجام تاکید شده است که اگر جمهوری اسلامی ایران این ارزیابی را داشته باشد که طرف مقابل تعهدات خود را انجام نمی‌دهد، حق دارد دست به اقدامات جبرانی بزند.

عمویی عنوان کرد: از ابتدای اجرای برجام، بدعهدی‌هایی از سوی آمریکا و اروپا صورت گرفت و نهایتاً در سال ۲۰۱۸ با خروج آمریکا، اجرای برجام و رفع تحریم‌ها دچار چالش شد از آنجا بود که ایران طی مراحل مختلف دست به اقداماتی برای کاهش تعهدات هسته‌ای خود زد.

وی خاطرنشان کرد: اقدام جمهوری اسلامی ایران در کاهش تعهدات برجامی دقیقا طبق پاراگراف ۲۶ برجام، اجرا می‌شود، موضوع مربوط به کاهش تعهدات برجامی هم در متن برجام و هم به عنوان ضمیمه در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل وجود دارد.

قطعنامه شورای حکام ارتباطی به کاهش تعهدات هسته‌ای ایران ندارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه اقدامات جبرانی ایران هم قانونی و هم در واکنش به اقدامات طرف مقابل است، خاطرنشان کرد: ما در موضع رسمی هم اعلام کردیم که اگر طرف مقابل اقدامات خود را به‌طور کامل انجام بدهد ما هم بعد از راستی‌آزمایی آماده هستیم که به تعهداتمان برگردیم.

عمویی واکنش طرف‌های غربی و اروپایی را به اقدامات جبرانی ایران، غیرمنطقی دانست و گفت: با این حال شاهد هستیم که اروپایی‌ها از مجامع سیاسی از جمله شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سوء‌استفاده کرده و سعی می‌کنند فشار سیاسی بر ایران را افزایش دهند.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر