کد خبر: 143981
A

کنعانی: آیا در تحریم حداکثری شما علیه ملت ایران، زنان و مادران ایرانی مستثنی بودند؟

سخنگوی وزارت امور خارجه به رئیس جمهور آمریکا که مدعی آزاد کردن زنان ایرانی شده، گفت: رئیس‌جمهور رژیمی که بیش از ۴۰ سال در دشمنی و بیرحمی علیه ملت ایران سنگ تمام گذاشت و در ⁧‫تروریسم اقتصادی‬⁩ و تحریم حتی به کودکان بیمار پروانه‌ای هم رحم‌ نکرد، مدعی است «ما در کنار زنان ایران هستیم».

کنعانی: آیا در تحریم حداکثری شما علیه ملت ایران، زنان و مادران ایرانی مستثنی بودند؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (پنجشنبه) سوم آذر ماه در توئیتی در واکنش به اظهارات مداخله جویانه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره اوضاع داخلی ایران نوشت: رئیس‌جمهور رژیمی که بیش از ۴۰ سال در دشمنی و بیرحمی علیه ملت ایران سنگ تمام گذاشت و در ⁧‫تروریسم اقتصادی‬⁩ و تحریم حتی به کودکان بیمار پروانه‌ای هم رحم‌ نکرد، مدعی است «ما در کنار زنان ایران هستیم».

وی از بایدن پرسید:  به راستی آیا در تحریم حداکثری شما علیه ملت ایران، زنان و مادران ایرانی مستثنی بودند؟!

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه شب در بیانیه‌ای ادعا کرد: « ما در کنار زنان ایران هستیم که برای مطالبه حقوق بشر و آزادی‌های اساسی خود با خشونت و ظلم روبرو هستند.»

گفتنی است، رئیس جمهور آمریکا که در راستای زنده نگه داشتن اغتشاشات اخیر در ایران از هیچ تلاشی فروگذار نکرده، اخیرا هم در یاوه‌گویی جدید مدعی آزاد کردن ایران شد که با واکنش تند ایران مواجه شد. البته چند ساعت بعد از طرح این اظهارات مداخله جویانه، «جان کربی»سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید از این ادعا عقب نشست. او در کنفرانسی خبری در پاسخ به سؤالی درباره منظور بایدن از این اظهارات گفت: «او یکبار دیگر همبستگی‌ ما را با معترضان ایران ابراز کرد؛ یعنی همان کاری که از ابتدا انجام داده است. ایجاد تغییر به عهده مردم ایران است. باید به عهده مردم ایران باشد که درباره آینده‌شان تصمیم بگیرند.»

رئیس جمهور افغانستان پیش از این هم در اظهاراتی مداخله جویانه مدعی شده بود که در کنار مردم ایران می‌ایستد.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر