کد خبر: 145034
A

وزیر خارجه عربستان بر توسعه روابط با ایران تأکید کرد

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی در ارتباط با روابط با جمهوری اسلامی ایران، اظهار نظر کرد.

وزیر خارجه عربستان بر توسعه روابط با ایران تأکید کرد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ فیصل بن فرحان وزیر امورخارجه عربستان سعودی در کنفرانس خبری مشترک دبیرکل اتحادیه عرب و دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، تاکید کرد: ایران بخشی از منطقه و همسایه ما محسوب می شود.

وزیرخارجه عربستان سعودی افزود: ریاض همچنان برای دستیابی به روابط مثبتی که در خدمت ثبات منطقه و رفاه مردم دو کشور است، به سوی ایران دست دراز خواهد کرد.

فیصل بن فرحان در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: اقتصاد عربستان سعودی به شکل سریعی در حال رشد و توسعه است و ما در این مسیر به روابط با همه طرف ها نگاه مثبت داریم.

وی در ارتباط با سفر شی جین پینگ رئیس جمهور چین به ریاض نیز گفت: ما بر اهمیت تقویت همکاری کشورهای عربی با چین تاکید کردیم و خواستار توسعه این همکاری ها در بخش های مختلف از جمله آموزش و فرهنگ هستیم.

وزیر خارجه عربستان سعودی تاکید کرد: همکاری با چین به عربستان سعودی و کشورهای عربی در مواجهه با چالش های پیش روی آنها کمک خواهد کرد.

وی افزود: همکاری با همه طرف ها سیاست اساسی عربستان سعودی است و شراکت ریاض و واشنگتن همچنان برقرار است.

گفتنی است در جریان سفر شی جین پینگ به ریاض، در نشستی با حضور رئیس جمهور چین و شاه عربستان سعودی، توافقنامه شراکت راهبردی جامع به امضا رسید. همچنین میان شرکت های عربستان و چین ۳۴ تفاهم نامه همکاری در زمینه سرمایه گذاری مشترک به امضا رسید.

منبع: وبگاه

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر