کد خبر: 145250
A

شورای اروپا:ایران باید پاسخگوی اقدامات خود در برخورد با معترضان و ارسال پهپاد به روسیه باشد

شورای اروپا روز دوشنبه در پایان نشست وزرای خارجه این اتحادیه در بیانیه‌ای ضمن حمایت از اعتراض های ماه های اخیر آنچه که این اتحادیه "سرکوب گسترده و وحشیانه" از سوی دولت ایران می خواند را محکوم کرد.

شورای اروپا:ایران باید پاسخگوی اقدامات خود در برخورد با معترضان و ارسال پهپاد به روسیه باشد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شورای اروپا روز دوشنبه در پایان نشست وزرای خارجه این اتحادیه در بیانیه‌ای ضمن حمایت از اعتراض های ماه های اخیر آنچه که  این اتحادیه "سرکوب گسترده و وحشیانه" از سوی دولت ایران می خواند را محکوم کرد.

در ادامه این بیانیه اتحادیه اروپا از مقامات ایران خواسته تا به تعهدات خود ذیل قوانین بین‌المللی عمل کنند. همچنین در این بیانیه شورای اروپا خواستار توقف آن چه "دستگیری‌های خودسرانه" معترضین عنوان کرده، شده است.

اتحادیه اروپا ضمن محکوم کردن مجازات اعدام، خواستار توقف اعدام اشخاص دستگیر شده در ناآرامی‌های اخیر شده است.

این اتحادیه مدعی شد که از تمامی روش‌های موجود برای حسابرسی به اعمال مقامات ایرانی استفاده خواهد کرد. اتحادیه اروپا همچنین از ایران خواست تا زندانیان دوتابعیتی در این کشور را آزاد کند.

شورای اروپا با تکرار ادعای ارسال پهپاد ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین، خواستار توقف ارسال این پهپادها به روسیه شده است.

در این بیانیه آمده که اتحادیه اروپا از تدابیر محدودکننده برای پاسخ‌دهی به اقدامات ایران در حمایت از روسیه استفاده خواهد کرد.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا در ادامه این بیانیه تعهد خود نسبت به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را ابراز کردند.

اتحادیه اروپا ضمن ابراز نگرانی از گزارش‌های اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخصوص ایران خواستار پایبندی فوری ایران به تعهدات قانونی‌اش ذیل پیمان عدم اشاعه هسته‌ای و همکاری کامل با آژانس اتمی شدند.

شورای اروپا در انتها از ایران خواست تا از آن چه فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده و همچنین به خطر انداختن آزادی کشتی‌رانی می‌خواند، خودداری کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر