کد خبر: 145480
A

تلاش نتانیاهو برای رضایت عربستان برای صلح

نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی از ایالات متحده خواسته تعهد خود را به عربستان سعودی حفظ کند.

تلاش نتانیاهو برای رضایت عربستان برای صلح

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ العربیه انگلیسی اعلام کرد: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر منتخب اسرائیل، از آمریکا خواسته تا بر تعهد خود به عربستان سعودی تاکید کند. نتانیاهو که بیشترین مدت زمان نخست وزیری را در تاریخ اسرائیل داشته متعهد شده که برقرای روابط رسمی اسرائیل با ریاض را برای «جهش کوانتومی» در صلح پیگیری کند.

شراکت راهبردی ایالات متحده و عربستان در دوران ریاست جمهوری جو بایدن به هم ریخته است و تنش هایی بین ایالات متحده و امارات متحده عربی وجود داشته است که باعث ایجاد روابط با اسرائیل شده است.

نتانیاهو به سایت العربیه گفت: ائتلاف سنتی (ایالات متحده) با عربستان سعودی و سایر کشورها باید مجدداً تأیید شود. نباید نوسانات دوره ای یا حتی نوسانات شدید در این رابطه وجود داشته باشد، زیرا من فکر می کنم که اتحاد لنگر ثبات در میان ما است.

بر اساس متن منتشر شده این مصاحبه، نتانیاهو گفت: من باید با رئیس جمهور بایدن در این مورد صحبت کنم.

نتانیاهو پس از برگزاری انتخابات نوامبر، در حال مذاکره برای تشکیل ائتلافی با شرکای مذهبی-ملی گرا است و تا 21 دسامبر فرصت دارد تا دولت را نهایی کند.

نتانیاهو افزود: ما به توافقنامه ابراهیم با امارات و بحرین که به مقابله با ایران سرعت داد، پایبند هستیم.

نتانیاهو گفت که توافق با عربستان سعودی، زادگاه اسلام، یک «جهش کوانتومی برای صلح کلی بین اسرائیل و جهان عرب» خواهد بود و در نهایت صلح بین فلسطین و اسرائیل را تسهیل می‌کند.

بنیامین نتانیاهو در پایان اظهار امیدواری کرد عربستان هم به تلاش‌های او برای صلح ملحق شود.

منبع: شفقنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر