کد خبر: 145753
A

ایران یک یادداشت اعتراضی به چین ارسال کرد

محمد کشاورززاده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «در دیدار با مقامات عالی چین ضمن ارائه یادداشت اعتراضیه خواستار توجه دستگاه دیپلماسی چین به حساسیت‌های منطقه‌اش شدم. طرف چینی با تأکید مجدد به احترام به تمامیت ارضی ایران روابط دو کشور را راهبردی و برنامه ۲۵ ساله در منطقه غرب آسیا را که فقط با ایران منعقد شده را حاکی از آن دانست.»

ایران یک یادداشت اعتراضی به چین ارسال کرد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ محمد کشاورززاده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین در حساب کاربری خود در توییتر تصریح کرد اعتراض ایران را به طرف چینی در خصوص ادعا‌های ضد ایرانی در بیانیه مشترک شورای همکاری خلیج فارس و چین اعلام کرده است.

کشاورززاده در توییتر نوشت: «در دیدار با مقامات عالی چین ضمن ارائه یادداشت اعتراضیه خواستار توجه دستگاه دیپلماسی چین به حساسیت‌های منطقه‌اش شدم. طرف چینی با تأکید مجدد به احترام به تمامیت ارضی ایران روابط دو کشور را راهبردی و برنامه ۲۵ ساله در منطقه غرب آسیا را که فقط با ایران منعقد شده را حاکی از آن دانست.»

صدور بیانیه مشترک شورای همکاری خلیج فارس و چین که در آن ادعا‌هایی درباره جزایر ایرانی سه‌گانه در خلیج فارس و برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران مطرح شده بود، با واکنش محافل سیاسی ایران همراه شد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه توئیتر خود در واکنش به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس نوشته بود: جزایر سه‌گانه ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ در خلیج فارس، اجزای جدایی‌ناپذیر خاک پاک ایران است و به این مام میهن تعلق ابدی دارد.

وی افزود: در ضرورت احترام به تمامیت ارضی ایران با هیچ طرفی تعارف نداریم.

منبع: تسنیم

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر