کد خبر: 145867
A

واکنش سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به ارسال پیام برای آغاز گفت و گوها: فرصت احیای برجام از بین رفته، دیگر فایده ندارد

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سئوالی درمورد اظهارات بایدن مبنی بر اینکه، برجام مرده است، گفت: مطمئناً ایرانی‌ها فرصت بازگشت سریع به پایبندی متقابل به برجام را از دست دادند. آنها این فرصت را اخیراً در سپتامبر هم از بین بردند، زمانی که ما فکر می کردیم در استانه [توافق] هستیم. مقامات ایران از حرف خود برگشتند.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به ارسال پیام برای آغاز گفت و گوها: فرصت احیای برجام از بین رفته، دیگر فایده ندارد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سئوالی درمورد ارسال پیام از سوی ایران برای آغاز گفت و گو های هسته ای و اظهارات بایدن مبنی بر اینکه، برجام مرده است، گفت: مطمئناً ایرانی‌ها فرصت بازگشت سریع به پایبندی متقابل به برجام را از دست دادند. آنها این فرصت را اخیراً در سپتامبر هم از بین بردند، زمانی که ما فکر می کردیم در استانه [توافق] هستیم. ایرانی ها از حرف خود برگشتند.

پرایس اظهار کرد: آنچه زنده است تعهد رئیس جمهور است که ایران هرگز سلاح هسته ای در اختیار نداشته باشد. ما همچنان بر این باوریم که دیپلماسی نشان دهنده موثرترین و پایدارترین راه برای دستیابی به این هدف است و برای اطمینان از اینکه ایران قابل راستی آزمایی و دائمی باشد.

وی افزود: در عین حال، ما یک مجموعه ابزار گسترده داریم، هیچ گزینه ای را نیز از از روی میز حذف نکرده ایم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درمورد اظهارات بایدن مبنی بر اینکه برجام مرده است، گفت: کاملاً فرضی است.حتی آکادمیک هم نیست، چون ایرانی ها نشان دادند که برای بازگشت متقابل به پایبندی به برجام آماده نیستند. آنها، اخیراً در سپتامبر، فرصت بازگشت سریع به پایبندی متقابل به برجام را از بین بردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر