کد خبر: 145940
A

حمله توپخانه ای اوکراین به مواضع روسیه؛ رهبر «گرگ‌های تزار» زخمی شد

هتلی که دمیتری روگوزین رهبر گروه «گرگ‌های تزار» و رئیس سابق سازمان هوا - فضای «روس‌کاسموس» روسیه و شماری از مشاوران نظامی در آنجا مستقر بودند، هدف حمله توپخانه اوکراین قرار گرفت. مشاور روگوزین گفت: این هتل در حومه دونتسک قرار دارد و روگوزین و شماری از مشاوران نظامی در ماه‌های اخیر در آنجا زندگی می‌کرند.

حمله توپخانه ای اوکراین به مواضع روسیه؛ رهبر «گرگ‌های تزار» زخمی شد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ دمیتری روگوزین رهبر گروه «گرگ‌های تزار» و رئیس سابق سازمان هوا - فضای «روس‌کاسموس» روسیه در حمله‌ای در حمله توپخانه‌ای نیرو‌های اوکراینی در شهر دونتسک زخمی شد.

خبرگزاری ریا نووستی روسیه بامداد پنجشنبه اعلام کرد، هتلی که وی و شماری از مشاوران نظامی در آنجا مستقر بودند، هدف حمله قرار گرفت.

مشاور روگوزین گفت: این هتل در حومه دونتسک قرار دارد و روگوزین و شماری از مشاوران نظامی در ماه‌های اخیر در آنجا زندگی می‌کرند.

به گفته وی، روگوزین از ناحیه پشت زخمی و به بیمارستان منتقل شد. اما جانش در خطر نیست. شماری از همراهان روگوزین نیز زخمی شدند.

این حمله با تسلیحات نقطه‌زن انجام شد. به نظر می‌رسد که در این حمله از سامانه توپخانه «سزار» ساخت فرانسه استفاده شده بود.

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی است که احتمال می‌رود روگوزین در مناطق شرق اوکراین فرماندهی بخشی از نیرو‌های وابسته به روسیه را بر عهده داشته باشد. او پیشتر خود را رئیس گروه داوطلبان و مشاوران نظامی «گرگ‌های تزار» معرفی کرده بود.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر