کد خبر: 146387
A

روزنامه گاردین: ۲۰۲۲ سال شجاعت بود، از زلنسکی تا هزاره‌ها در افغانستان و معترضان در ایران

روزنامه گاردین با مرور رویدادهای سال ۲۰۲۲ گفته است واژه‌ای که روح این سال را تعریف کند "شجاعت" است.

روزنامه گاردین: ۲۰۲۲ سال شجاعت بود، از زلنسکی تا هزاره‌ها در افغانستان و معترضان در ایران

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه گاردین با مرور رویدادهای سال ۲۰۲۲ گفته است واژه‌ای که روح این سال را تعریف کند "شجاعت" است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه انگلیسی زبان گاردین در گزارشی به ایستادگی رئیس‌جمهور اوکراین در مقابل روسیه، بروز اعتراض ها در ایران و اعتراض هزاره‌‌ها در افغانستان اشاره کرده  است.

گاردین نوشته است که جامعه هزاره در افغانستان که با "شجاعت شان تعریف می‌شود" سال‌ها در مکان‌های گوناگون مانند سالن‌های عروسی، ورزشگاه‌ها، مکاتب، مساجد و بیمارستان‌ها مورد حمله قرار گرفته است.

گاردین به حمله ماه سپتامبر بر مرکز آموزشی کاج در غرب کابل اشاره می‌کند که شماری زیادی از دختران دانش آموز هزاره هنگام آمادگی برای آزمون کنکورمورد حمله قرار گرفتند.

براساس این گزارش، هزاره‌ها در حالی‌که طالبان با خشونت به آنها پاسخ می‌دادند، همچنان به کشتار شهروندان هزاره در افغانستان اعتراض کردند.

از سوی دیگر این روزنامه غربی در گزارشی به اعتراض های بیش از سه ماه اخیر ایران پرداخته و ادعا کرده است:«زنان ایران باوجودی‌که از سوی دولت سرکوب، شدند، اما اعتراض‌شان همچنان "شجاعانه" ادامه دارد.»

گاردین ایستادگی ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در برابر حمله روسیه به این کشور را نیز شجاعانه توصیف کرده است.

در گزارش آمده است که آقای زلنسکی با رد پیشنهاد امریکا برای خروج از کشور، سلاح و مهمات خواست و در کنار سربازانش در خط مقدم نبرد ایستاد.

گاردین نوشت که اگر واژه‌ای وجود داشته باشد که روح سال ۲۰۲۲ را تعریف کند، آن کمله شجاعت است؛

روزنامه افزوده است که از رئیسان جمهور گرفته تا افراد ناتوان، داستان‌های شجاعت فردی و جمعی بر چرخه‌های خبری مسلط شد و تخیل مردمی را در سراسر جهان به خود جلب کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر