کد خبر: 146477
A

ادعای وزیر جنگ اسرائیل: ممکن است در دو تا سه سال آینده به سایت‌های هسته‌ای ایران حمله کنیم

بنی گانتز، وزیر جنگ فعلی اسرائیل یک روز پیش از روی کار آمدن دولت جدید، از حمله احتمالی اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران در دو تا سه سال آینده خبر داد.

ادعای وزیر جنگ اسرائیل: ممکن است در دو تا سه سال آینده به سایت‌های هسته‌ای ایران حمله کنیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بنی گانتز، وزیر جنگ فعلی اسرائیل یک روز پیش از روی کار آمدن دولت جدید، از حمله احتمالی اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران در دو تا سه سال آینده خبر داد.

 او در سخنرانی خود در مراسم فارغ التحصیلی خلبانان نیروی هوایی اسرائیل خطاب به آنها گفت:« در دو تا سه سال دیگر، شما ممکن است در آسمان به سمت شرق پرواز کنید و در حمله به سایت‌های هسته‌ای در ایران شرکت کنید.»

اسرائیل در یک دهه اخیر بارها به طور ضمنی تهدید کرده است در صورتی که دپیلماسی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شکست بخورد این کشور خود دست به اقدام نظامی خواهد زد.

با این حال، رویترز می‌گوید که برخی از کارشناسان در خصوص توانایی نظامی اسرائیل برای وارد کردن آسیب‌های پایدار به تاسیسات اتمی ایران تردید دارند، برای این که شماری از آنها در عمق خاک ایران قرار دارند و چنین تاسیساتی نیز در یک نقطه متمرکز نیستند.

بنی گانتز در پایگاه هوایی هاتزریم نیروی هوایی در جنوب اسرائیل، اضافه کرد که تل آویو در سال‌های اخیر «آمادگی خود را بسیار افزایش داده است.»

یائیر لاپید، نخست وزیر فعلی اسرائیل نیز در این مراسم فارغ التحصیلی خلبانان گفته است که هیچ دولت اسرائیلی هسته‌ای شدن ایران را نخواهد پذیرفت و «اگر لازم باشد» دست به اقدام خواهد زد.

روزنامه اسرائیلی هیوم روز یکشنبه نوشت که پیش بینی اطلاعات نظامی اسرائیل برای سال ۲۰۲۳ این است که ایران «در حوزه هسته‌ای به مسیر فعلی پیشرفت کند خود ادامه خواهد داد.»

پیشتر زوهار پالتی از مقامات ارشد امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل هشدار داده بود که جمهوری اسلامی با دستیابی به «بمب هسته‌ای» فاصله چندانی ندارد و کشورش باید برای حمله‌ای «قریب‌الوقوع» به تاسیسات هسته‌ای ایران آماده شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر