کد خبر: 146478
A

گزارش نیویورک تایمز از تلاش آمریکا برای جلوگیری از ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه

نیویورک تایمز در گزارشی نوشت، دولت کنونی آمریکا تلاش گسترده ای برای توقف توانایی ایران در تولید پهپاد و تحویل آن به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین آغاز کرده است.

گزارش نیویورک تایمز از تلاش آمریکا برای جلوگیری از ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نشریه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شد، دولت جو بایدن تلاش گسترده ای برای توقف توانایی ایران در تولید و تحویل هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین آغاز کرده است.

این نشریه در گزارش روز چهارشنبه‌اش نوشت:‌

«طیف گسترده‌ای از مقامات اطلاعاتی، نظامی و امنیت ملی آمریکا در مصاحبه‌هایی در ایالات متحده، اروپا و خاورمیانه از یک برنامه در حال گسترش خبر داده‌اند که هدف آن از میان بردن توانایی ایران در ساخت پهپادها است و کار روس‌ها را برای پرتاب هواپیمای بدون سرنشین کامیکازی دشوار می‌کند.

وسعت این تلاش‌ها در هفته های اخیر بیش‌تر به چشم آمده است و دولت آمریکا اقداماتش را برای محروم کردن ایران از قطعات غربی مورد نیاز برای ساخت پهپادهای فروخته‌شده به روسیه شتابان کرده است.

نیروهای ایالات متحده به ارتش اوکراین کمک می‌کنند تا مواضعی را که پهپادها برای پرتاب آماده می‌شوند، هدف قرار دهند - این کار دشواری است زیرا روس‌ها مواضع پرتاب را از زمین‌‌فوتبال‌ها به پارکینگ‌ها منتقل می‌کنند.

آمریکایی‌ها بافناوری‌های نو تلاش می‌کنند تا بخت اوکراین را برای سرنگونی پهپادها، از شلیک گلوله گرفته تا موشک، افزایش دهند، اما این مساله با چالش‌های عمیقی روبه‌رو است و تلاش برای قطع کردن رسیدن قطعات حیاتی پهپادها به اندازه دهه‌ها تلاش برای محروم کردن ایران از دسترسی به اجزای مورد نیاز برای ساخت سانتریفیوژهای که برای غنی‌سازی استفاده می‌کند، دشوار است.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر