کد خبر: 146794
A

نشنال اینترست: آمریکا باید سیاست حمایت حداکثری از معترضان را به سیاست فشار حداکثری علیه ایران بیفزاید/غفلت در قبال ایران به نتایج بسیار بدتری منجر خواهد شد

وبگاه آمریکایی "نشنال اینترست" در مقاله ای، "غفلت" دولت بایدن از ایران را بسیار خطرناک دانسته و از دولت بایدن خواسته تا در سال 2023، سیاست" حمایت حداکثری" از اعتراضات داخلی در ایران را با سیاست "فشار حداکثری" ترکیب کند.

نشنال اینترست: آمریکا باید سیاست حمایت حداکثری از معترضان را به سیاست فشار حداکثری علیه ایران بیفزاید/غفلت در قبال ایران به نتایج بسیار بدتری منجر خواهد شد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ وبگاه آمریکایی "نشنال اینترست" در مقاله ای، "غفلت" دولت بایدن از ایران را بسیار خطرناک دانسته و از دولت بایدن خواسته تا در سال 2023، سیاست" حمایت حداکثری" از اعتراضات داخلی در ایران را با سیاست "فشار حداکثری" ترکیب کند.

در این مقاله خطاب به دولت بایدن آمده است:

غفلت دولت بایدن از تهدیدات ناشی از ایران و اقدام نکردن دولت واشنگتن در برابر این تهدیدات، عواقبی در پی خواهد داشت. وسوسه تهران برای دستیابی به سلاح های هسته ای با توجه به ناامنی رژیم در داخل در حال افزایش است. ایران روز به روز در حال انباشت اورانیوم با غنای بالا و تقویت قابلیت‌های کاهش نقطه گریز هسته ای خود در زیرزمین است. ایران به طور نظام مند، نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ناظر هسته‌ای سازمان ملل را محدود کرده است. 

استقلال نسبی روسیه برای حمله به همسایگانش به توضیح اینکه چرا ایران ممکن است اکنون به دنبال سلاح هسته ای باشد کمک می کند: غرب از مداخله بیش از حد در اوکراین به دلیل ترس از استفاده مسکو از بمب اتمی خودداری می کند. با این حال، یک ایران مجهز به سلاح هسته‌ای، شرایط خاورمیانه را تغییر می‌دهد و پوششی برای جمهوری اسلامی برای پیشبرد حملات متعارف علیه دشمنان منطقه‌ای‌اش و پیگیری تلاش‌های خود برای هژمونی منطقه‌ای فراهم می‌کند و در عین حال قدرت آن را استحکام می بخشد.

1506648_471

واشنگتن باید سیاست "حمایت حداکثری" از معترضان ایران را با همراه کردن تحریم‌های اقتصادی هدفمند ومجازات‌هایی علیه مقامات رژیم ترکیب کند. ایجاد هماهنگی میان معترضان ایرانی، اطمینان از دسترسی آنها به اطلاعات و اخبار و تامین بودجه برای اتحادیه های کارگری و اعتصاب کارگران نیز به جان بخشیدن به تلاش های جامعه مدنی ایران کمک می کند.

بایدن باید شرکای اروپایی خود را متقاعد کند که به مذاکرات احیای برجام پایان دهند. در عوض، آنها باید یک کارزار فشار حداکثری فراآتلانتیکی علیه ایران برای از بین بردن منابع درآمد تهران در خارج از کشور را احیا کنند. دولت بایدن باید به طور کامل تحریم های نفتی خود را علیه ایران با جریمه کردن نهادهای چینی، سوری، ایرانی و سایر کشورهای خارجی که در حال حمل و نقل و خرید نفت ایران هستند و اقتصاد آن را سرپا نگه می دارند، اجرا کند.

همزمان، موضوع هسته‌ای ایران مستلزم برگزاری جلسه ویژه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای محکوم کردن تشدید تنش‌های هسته‌ای تهران و عدم همکاری با تحقیقات آژانس در مورد نقض احتمالی پیمان منع اشاعه سلاح های هسته ای (ان پی تی)از سوی تهران است. شورای حکام آژانس باید به ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل رای دهد و شورای امنیت نیز باید تحریم های سازمان ملل علیه ایران را احیا کند.

اعمال مجدد تحریم‌های سازمان ملل می‌تواند فروش تسلیحات متعارف و پهپادهای ایران را غیرقانونی کند و از لغو کامل تحریم موشکی و پهپادی سازمان ملل در اکتبر آینده جلوگیری کند. در صورت لغو این تحریم، فروش تمامی پهپادها و موشک های تهران به مسکو قانونی خواهد بود.

غفلت راهبردی در سیاست آمریکا در قبال ایران به نتایج بسیار بدتری منجر خواهد شد زیرا رژیم ضمن اینکه مخالفان را در داخل سرکوب می کند به کشتار اوکراینی ها توسط روسیه در خارج از کشور کمک می کند و به سمت سلاح های هسته ای حرکت می کند. اگر ایالات متحده در سال جدید (2023) اقدامی نکند، اقدام نظامی ممکن است تنها جایگزین آن باشد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر