کد خبر: 146906
A

اشتباه نیروهای روسیه به حمله مرگبار اوکراین کمک کرد

وزارت دفاع روسیه ضمن اعلام افزایش تلفات نیروهای این کشور در حمله توپخانه‌ای اوکراین، گفت استفاده سربازان روس از تلفن همراه در شب سال نو میلادی عامل لو رفتن محل استقرار آنها بود.

اشتباه نیروهای روسیه به حمله مرگبار اوکراین کمک کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت دفاع روسیه بامداد چهارشنبه اعلام کرد که تلفات حمله موشکی و توپخانه‌ای ارتش اوکراین به نیروهای این کشور در دونتسک به ۸۹ نفر افزایش یافته است.

این وزارتخانه با اشاره به تشکیل یک کمیته ویژه برای بررسی ابعاد چگونگی انجام شدن حمله اوکراین به محل استقرار محرمانه نیروهای روسیه در شهر «ماکییِفکا»، از انهدام سامانه آمریکایی «هیمارس» که در این حمله استفاده شده بود، خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه همچنین استفاده سربازان روسی از تلفن همراه در شب سال نو میلادی به‌عنوان عامل اصلی «فاجعه ماکییفکا» و لو رفتن محل استقرار آنها اعلام شده است.

وزارت دفاع روسیه با تاکید بر مؤاخذه و توبیخ فرماندهان نیروهای روسی که مسئول این بی‌دقتی و اشتباه بودند، گفت: «تدابیر لازم برای جلوگیری از تکرار حوادث فجیع این چنینی در آینده، اتخاذ می‌شود».

روز دوشنبه بود که وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود در حمله موشکی کی‌یف به محل استقرار موقت نظامیان روس در دونتسک، ۶۳ پرسنل نظامی کشته شدند.

این در حالی است که منابع رسانه‌ای به نقل از ارتش اوکراین ادعا کرده بودند که در حمله موشکی کی‌یف به استان دونتسک در مجموع ۷۰۰ نظامی روس کشته و زخمی شدند. به گزارش «بی‌بی‌سی»، ارتش اوکراین ادعا کرد که حدود ۴۰۰ نظامی روس در حمله موشکی به مائیکیفکا در منطقه تحت کنترل روسیه در استان دونتسک کشته و ۳۰۰ نفر دیگر هم زخمی شدند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر