کد خبر: 147129
A

عربستان بالاخره درخواست‌های انصارالله را پذیرفت

یک روزنامه لبنان به نقل از منابعی در صنعاء مدعی شد که به دنبال تهدید‌ها و هشدار‌های جنبش انصار الله یمن، عربستان سعودی با درخواست‌های چهارگانه دولت صنعا موافت کرده و خواستار تضمین شده است.

عربستان بالاخره درخواست‌های انصارالله را پذیرفت

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ روزنامه الاخبار لبنان به نقل از منابعی در صنعاء (پایتخت دولت نجات ملی) مدعی شد که به دنبال تهدید‌ها و هشدار‌های این دولت و جنبش انصار الله یمن، محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی گفته‌است که «یمن مال شما، ولی برای ما تضمین امنیتی» مبنی بر عدم عملیات و حمله بدهید و نیرو‌های سعودی یمن را ترک کنند.

روزنامه مذکور به نقل از منابع مربوطه در صنعاء نوشت که همزمان با پیام‌های واضح عبدالملک الحوثی، رهبر انقلاب یمن، به نیرو‌های نظامی مربوطه، دستورات لازم برای آمادگی کامل نیز داده شد. این منابع گفتند که «برخی از تحرکات در چارچوب این آمادگی بوده است که عامدانه به نمایش گذاشته شد تا از سوی دشمن رصد شود و بداند که ما جدی هستیم و تهدیدات توخالی نمی‌کنیم.»

این منابع همچنین تأکید کردند که این بار اگر پاسخ راضی کننده‌ای به «خواسته‌های انسانی» دولت نجات ملی داده نشود و در نتیجه آن، مسائل به سمت تنش پیش برود، در این صورت، نبرد، منحصربه فردی شکل خواهد گرفت و همه میادین و عرصه‌ها را شامل خواهد شد؛ از جمله دریای سرخ، باب المندب و شرکت ملی نفت عربستان سعودی (آرامکو) و عمق خاک امارات متحده؛ از آنجایی که زمان در حال از دست رفتن است، انصارالله تأکید دارد که دیگر منتظر راه حل تا مدت نامشخصی نخواهد بود و برای همین چهار گام برداشته شده است که می‌توان این گام‌ها را در رستای «آخرین آمادگی‌ها» قبل از آنکه دست روی ماشه برود، دانست که عبارت‌اند از:
پایان آمادگی نظامی لازم
موضع سیاسی قاطعی که رهبران سیاسی انصارالله اعلام کرده اند.
بازدید «مهدی المشاط»، فرمانده کل نیرو‌های مسلح از جبهه‌های جنگ.
تظاهرات گسترده مردمی در پایتخت یمن و سایر استان‌ها در روز گذشته (جمعه) که تحت عنوان «محاصره یمن، جنگ است» که این تظاهرات به هرگونه درگیری و تنش نظامی در آینده بین صنعاء و ائتلاف متجاوز سعودی، وجهه قانونی و مردمی می‌دهد.

اخبار یمن، عربستان سعودی، جنبش انصارالله یمن، اخبار یمن، عربستان سعودی، جنبش انصارالله یمن.

روزنامه الأخبار با اشاره به راهبرد عربستان سعودی در حوزه انرژی به استناد حرف‌های وزیر انرژی این کشور که گفته بود ما چهل سال از وقتمان را هدر دادیم و می‌توانستیم مثل چین و هند باشیم، نوشت که حمله به یمن و جنگ علیه این کشور، مانع اساسی در تحقق راهبرد اعلامی سعودی‌ها در این حوزه است و آن‌ها به دنبال این هستند که خیالشان از جانب صنعاء راحت شود.

بر اساس این گزارش، منابع یمنی مذکور گفته‌اند که دولت نجات ملی یمن چهار عنوان مطالبه اصلی از ریاض داشته است که سعودی‌ها موافقت اولیه خود را از این چهار مطالبه اعلام کرده‌اند. این مطالبات عبارت اند از: لغو محاصره یمن، عدم مداخله در امور داخلی این کشور، پرداخت غرامت و خروج از یمن.

به گفته این منابع، عربستان سعودی در مقابل نیز خواستار «تضمین‌هایی» شده است مبنی بر اینکه یمن تهدیدی برای عربستان و امنیت این کشور نشود. بنا به ادعای این منابع، عربستان سعودی، مسئله تضمین‌ها را در برابر ایران و عمان نیز مطرح کرده است و انصارالله آمادگی خود را برای «برطرف کردن نگرانی‌های امنیتی ریاض» اعلام کرده است مشروط بر اینکه عربستان در دست یابی به تصمیم قاطعانه در خصوص پایبندی به دستاورد‌های گفتگو‌ها در پرونده یمن کمک کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر