کد خبر: 147169
A

ادعای بازداشت یک ایرانی در آلمان به ظن تدارک حمله با مواد شیمیایی

پلیس آلمان مدعی شد مردی ۳۲ ساله را در ایالت غربی نوردراین-وستفالن به اتهام تدارک «حمله با انگیزه اسلام‌گرایانه» بازداشت کرده است.

ادعای بازداشت یک ایرانی در آلمان به ظن تدارک حمله با مواد شیمیایی

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ پلیس آلمان و دادستان‌ها یکشنبه (هشتم ژانویه) در بیانیه‌ای مدعی شدند مردی ۳۲ ساله در ایالت غربی نوردراین-وستفالن به اتهام تدارک «حمله با انگیزه اسلام‌گرایانه» بازداشت شده است. 

به گزارش دویچه وله، این مرد که ادعا شده ایرانی است، «مظنون به تدارک اقدام جدی خشونت‌آمیز است که دولت را با تهیه سیانید (سیانور) و رایسین برای ارتکاب حمله با انگیزه مذکور به خطر می‌اندازد». رایسین یک سلاح بیولوژیکی بسیار سمی است. 

طبق بیانیه مطبوعاتی منتشر شده از سوی پلیس مونستر، پلیس رکلینگهاوزن و دفتر دادستانی دوسلدورف، محل سکونت وی در جستجوی مواد سمی مورد بازرسی قرار گرفت. دورتادور خانه این مظنون هم محاصره شد و پلیس و نیروهای امدادی در آنجا مستقر شدند. 

به گفته رسانه‌های آلمانی، کارکنان اورژانس لباس‌های محافظ هنگام استقرار در محل به تن کردند. بازرسان گفتند در جستجوی سموم و شواهد دیگر هستند. به گفته آن‌ها، یک فرد دیگر هم در طول عملیات بازداشت شد. به نوشته این رسانه آلمانی، هنوز مشخص نیست که آیا فرد اصلی بازداشت شده به دادگاه معرفی می‌شود یا خیر.

به گزارش فارس، آلمان پس از فرانسه دومین جمعیت مسلمان در غرب اروپا را دارد. این کشور در سال‌های اخیر افزایش نژادپرستی و نفرت ضد مسلمانان را تجربه کرده که توسط تبلیغات گروه‌های نئونازی و حزب راست افراطی اپوزیسیون «آلترناتیو برای آلمان» (AfD) تقویت شده است.

خردادماه یک گروه حقوق بشری اعلام کرد که بیش از ۸۰۰ مسجد در آلمان از سال ۲۰۱۴ مورد تهدید و حملات قرار گرفته‌اند و متاسفانه مقامات این کشور  به این مسئله توجه چندانی نکرده‌اند.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر