کد خبر: 147229
A

نتانیاهو: نمی‌گذاریم برجام احیا شود

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه کابینه‌اش ضمن مطرح کردن اظهاراتی در حمایت از ناآرامی‌های اخیر در ایران، باری دیگر بر قصدش برای ممانعت از احیای توافق هسته‌ای تاکید کرد.

نتانیاهو: نمی‌گذاریم برجام احیا شود

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه هفتگی کابینه‌اش، اظهاراتی مداخله‌جویانه را در حمایت از ناآرامی‌های اخیر در ایران مطرح کرد.

نتانیاهو در ادامه مدعی شد که ایران «تهدیدی برای منطقه و جهان» است.

او باری دیگر با ابراز مخالفت آشکار با توافق هسته‌ای گفت: ما هر کاری انجام خواهیم داد تا مانع بازگشت به توافق بد هسته‌ای بشویم. برخلاف تصور عموم، توافق خطرناک هسته‌ای لغو نشده است. من فکر می‌کنم احتمال[احیای توافق هسته‌ای] هنوز وجود دارد. ما این کار را خواهیم کرد.

نتانیاهو، هفته گذشته نیز در جمع وزیران کابینه‌اش گفته بود: دولت ما متفاوت است و عملکرد آن نیز متفاوت خواهد بود. ما در عرصه بین‌المللی، آشکارا و از موضع قدرت علیه بازگشت به توافق هسته‌ای [برجام] فعالیت خواهیم کرد، فقط پشت درهای بسته با رهبران[جهان] صحبت نخواهیم کرد، بلکه در حیطه افکار عمومی، سرسختانه و آشکارا عمل خواهیم کرد. افکار عمومی در حال حاضر از خطرات واقعی ناشی از ایران که شهروندان بی‌گناه را در داخل و خارج از ایران می‌کشد، آگاه است.

اظهارات نتانیاهو که از مشوقان اصلی دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین آمریکا برای خارج کردن آمریکا از توافق هسته‌ای بود، در حالی مطرح می‌شود که ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در نشست خبری اخیرش در پاسخ به سوالی در مورد روی کارآمدن کابینه بنیامین نتانیاهو در اراضی اشغالی به عنوان تندترین کابینه در اسراییل و اظهارات تهدید آمیز مقامات این رژیم علیه ایران تصریح کرد: استفاده از عبارات تهدید آمیز علیه جمهوری اسلامی ایران بخشی از عملیات سیاسی و روانی این رژیم جهت فرافکنی و انحراف اذهان از وضعیت متزلزل، بی‌ثبات و شکننده داخلی این رژیم است.

وی با بیان اینکه مقامات این رژیم بهتر است به وضعیت بی ثبات، متزلزل و به هم ریخته  اقتصادی و امنیتی اراضی اشغالی توجه کنند، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به هرگونه اقدام متجاوزانه این رژیم به طور جدی پاسخ داده است. اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در منطقه سابقه طولانی دارد، چراکه  بنیاد و اساس این رژیم مبتنی بر انجام تجاوز و جنایت علیه دیگران از جمله علیه ملت فلسطین است و متاسفانه این اقدامات در سایه حمایت بی قید و شرط و تمام عیار دولت آمریکا و برخی از  دولت های اروپایی صورت گرفته است و همچنان ادامه دارد.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر