کد خبر: 147434
A

کشف دومین بسته اسناد محرمانه در دفتر بایدن

دومین بسته اسناد محرمانه در دفتر سابق بایدن رئیس جمهور آمریکا کشف شد.

کشف دومین بسته اسناد محرمانه در دفتر بایدن

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند بسته دوم اسناد محرمانه در دفتر سابق بایدن رئیس‌جمهور فعلی آمریکا کشف شده است.

پیش از این، در 2 نوامبر 2022 در دفتر دانشگاهی خصوصی بایدن، در مجموع 10 سند با علامت‌های طبقه‌بندی شده مربوط به سال‌های 2013 تا 2016 کشف شده بود.

این اسناد طبقه‌بندی ‌شده مربوط به ایران، اوکراین و انگلیس متعلق به دوران معاونت جو بایدن، در دولت باراک اوباما بوده است.

رئیس‌جمهوری کنونی ایالات متحده که بین سال‌های 2009 تا 2017 معاون رئیس‌جمهوری بود از دفتر خود در مرکز «پن بایدن» به‌عنوان محل کار استفاده می‌کرد. مرکز «پن بایدن» اندیشکده‌ای وابسته به دانشگاه پنسیلوانیا است. به‌گفته مشاور حقوقی جو بایدن تعداد اسناد طبقه‌بندی مورد ذکر «کم» بود و در گنجه‌ای قفل‌دار گذاشته شده بود.

گفتنی است این مرکز از نیمه سال 2017 تا زمان آغاز کمپین انتخاباتی بایدن در سال 2020 به‌عنوان یک بخش اداری مورد استفاده قرار می‌گرفت. بایدن طی سال‌های 2009 تا 2017 معاون باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا بوده است.

کشف این اسناد در حالی است که وزارت دادگستری همچنان در حال تحقیق در مورد کشف دهها جعبه اسناد طبقه‌بندی‌شده سرّی و محرمانه دولتی از ویلای شخصی ترامپ در فلوریدا است. این اسناد با یورش مأموران اف‌بی‌آی به عمارت مارالاگو در ماه اوت سال 2022 کشف و ضبط شد.

منبع: تسنیم 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر