کد خبر: 147469
A

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تحقیق از بایدن شد

رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا از کنگره این کشور خواستار در قضیه کشف اسناد محرمانه در دفتر جوبایدن تحقیق کند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تحقیق از بایدن شد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ «کوین مک‌کارتی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از کنگره این کشور خواست در خصوص قضیه کشف اسناد محرمانه از محل کار جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تحقیق کند.

رسانه‌های آمریکا امروز پنجشنبه با اعلام این خبر گزارش دادند که مک کارتی جمهوری‌خواه از بایدن خواسته در این زمینه با مراجع و مسئولان قضایی همکاری کند.

51 تن از اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان دیروز چهارشنبه اعلام کردند که قصد دارند از اکثریت نسبی خود در این مجلس استفاده کرده و وزارت خزانه‌داری و مدیران سابق توییتر را به ارائه اطلاعات وادار کرده و بستر برگزاری جلسات استماع علنی را فراهم کنند.

جیمز کومر، رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان در بیانیه ای گفت: «اکنون که دموکرات ها دیگر حکومت تک حزبی در واشنگتن ندارند، نظارت و پاسخگویی در راه است.»

بایدن گفته در این قضیه «همکاری کامل» با دستگاه قضایی آمریکا خواهد داشت. تصمیم نمایندگان جمهوری خواه برای پاسخ گو کردن بایدن بعد از آن آغاز شد که رسانه های آمریکا گزارش دادند دومین بسته اسناد محرمانه در دفتر سابق بایدن رئیس‌جمهور فعلی آمریکا کشف شده است.

رئیس‌جمهوری کنونی ایالات متحده که بین سال‌های 2009 تا 2017 معاون رئیس‌جمهوری بود، از دفتر خود در مرکز «پن بایدن» به‌عنوان محل کار استفاده می‌کرد. مرکز «پن بایدن» اندیشکده‌ای وابسته به دانشگاه پنسیلوانیا است.

به‌گفته مشاور حقوقی جو بایدن تعداد اسناد طبقه‌بندی مورد ذکر «کم» بود و در گنجه‌ای قفل‌دار گذاشته شده بود.

منبع: تسنیم

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر