کد خبر: 147777
A

وزیر خارجه انگلیس: اعدام علیرضا اکبری سیاسی بوده است/پهپادهای ایرانی غیر نظامیان در اوکراین را هدف قرار می دهند

آنتونی بلینکن و جیمز کلورلی وزیران خارجه آمریکا و انگلیس عصر سه شنبه به وقت محلی پس از رایزنی های دو جانبه در واشنگتن وزیران خارجه انگلیس و آمریکا در یک نشست خبری مشترک شرکت کردند

وزیر خارجه انگلیس: اعدام علیرضا اکبری سیاسی بوده است/پهپادهای ایرانی غیر نظامیان در اوکراین را هدف قرار می دهند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آنتونی بلینکن و جیمز کلورلی وزیران خارجه آمریکا و انگلیس عصر سه شنبه به وقت محلی پس از رایزنی های دو جانبه در واشنگتن وزیران خارجه انگلیس و آمریکا در یک نشست خبری مشترک شرکت کردند

جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلیس نیز درباره اعدام علیرضا اکبری ادعا کرد که این اقدام با انگیزه‌های سیاسی انجام شد اما توضیح بیشتری در این باره ارائه نکرد.

این مقام انگلیسی با بیان اینکه لندن در پی این اعدام، تحریم‌هایی را علیه اعمال کرد، گفت: ایران از ما، آمریکا و سایر دوستان می‌خواهد این تحریمها را برداریم و آنچه ما می‌گوییم این است اگر خواستار لغو تحریم ها هستند، باید رفتار خود را بطور اساسی تغییر دهند.

وی سپس ادعا کرد: متاسفانه هیچ نشانه‌ای از اینکه آنها (ایران) آماده انجام چنین کاری (تغییر رفتار) هستند مشاهده نمی‌کنیم.

وزیر خارجه انگلیس همچنین مدعی شد که در واکنش به رفتارهای ایران، درباره اقدامات بیشتری که ممکن است انجام دهیم گمانه‌ زنی نمی کنیم. وی در عین حال تهدید کرد پاسخ خود را به آنچه گفتم، محدود نمی‌کنیم. هر جا بتوانیم با ایران گفتگو می‌کنیم و امیدواریم آنها در مقطع زمانی نه چندان دور به آنچه می گوییم، گوش دهند.

کلورلی در نشست خبری مشترک با بلینکن در واشنگتن، همچنین  درباره استفاده از پهپادهای ایران از سوی روسیه در جنگ اوکراین مدعی شد: ایران اکنون پا را فراتر گذاشته و پهپادهایی را در اختیار روسیه قرار داده که از آنها برای کشتن غیرنظامیان در اوکراین استفاده می‌شود.

وی مدعی شد: تهدید دیگر برای صلح و امنیت بین‌المللی از برنامه هسته‌ ای ایران ناشی می‌شود که هیچگاه پیشرفته‌تر از این نبوده است.

وزیر خارجه انگلیس خاطر نشان کرد: ایالات متحده آمریکا و انگلستان مصمم هستند که ایران هرگز نباید به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر