کد خبر: 148058
A

نتانیاهو: آمریکا با تل آویو درباره ایران تفاهم دارد

نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه گفت که آمریکا به طور واقعی با این رژیم در مورد ایران تفاهم دارد. نتانیاهو گفت که گفتگو‌های او با سالیوان بر چالش‌های امنیتی منطقه، به‌ویژه ایران و همچنین راه‌های همکاری دو طرف برابر این تهدید مشترک متمرکز بود.

نتانیاهو: آمریکا با تل آویو درباره ایران تفاهم دارد

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از وبگاه «جوئیش نیوز» «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم  صهیونیستی در ابتدای نشست کابینه امنیتی گفت که سفر هفته گذشته «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا به فلسطین اشغالی در این زمان ویژه، یکی از چالش‌های جدی برای امنیت ( رژیم) اسرائیل و فرصت‌های جدی برای صلح با همسایگان بود.

نتانیاهو گفت که گفت‌وگوهای او با سالیوان بر چالش‌های امنیتی منطقه‌، به‌ویژه ایران و همچنین راه‌های همکاری دو طرف برابر این تهدید مشترک متمرکز بود.

وی گفت: «باید بگویم که در این دیدارها من تحت تاثیر این مسئله قرار گرفتم که تمایل واقعی و متقابل برای دستیابی به تفاهم در زمینه امنیت (رژیم) اسرائیل وجود دارد.»

نتانیاهو هفته گذشته ایالات متحده را «شریک قابل اعتماد» در مسائل امنیت مشترک و پیشبرد صلح توصیف کرد و از تعهد «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای جلوگیری از آنچه که دستیابی ایران به سلاح اتمی خواند، قدردانی کرد.

سالیوان بالاترین مقام دولت بایدن است که از زمان شکل گیری دولت جدید به فلسطین اشغالی سفر کرده است.

وبگاه «آکسیوس» چهارشنبه گذشته گزارش داده بود که هدف از این سفر رسیدن به تفاهم با کابینه جدید اسرائیل در سیاست‌های مربوط به فلسطین، ایران و روند عادی‌سازی روابط میان تل‌‌آویو با کشورهای منطقه است.

رسانه آمریکایی نوشت، با وجود این انتظار می‌رود در جریان دیدارهای سالیوان در بیت‌المقدس در خصوص بحران پیش روی ائتلاف نتانیاهو و تظاهرات‌های اخیر علیه طرح نتانیاهو برای تضعیف دیوان عالی نیز بحث شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر