کد خبر: 148694
A

وزیر خارجه فرانسه:مصمم به مقابله با ایران هستیم/ تهران را مسئول کامل بن بست در برجام می دانیم

کاترین کولونا در گفتگویی با روزنامه الشرق الاوسط گفت: در خصوص برنامه جامع اقدام مشترک با بن بست مواجه هستیم و ایران را مسئول کامل این وضعیت می دانیم. ایران فرصت قبول متن ارائه شده از سوی هماهنگ کننده اروپا در سال گذشته را پس از چندین ماه مذاکره غنیمت نشمرد در حالی که بهترین پیشنهادی بود که می شد ارائه داد

وزیر خارجه فرانسه:مصمم به مقابله با ایران هستیم/ تهران را مسئول کامل بن بست در برجام می دانیم

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از آرتی، در این دیدار درباره آخرین تحولات منطقه و جهان و تلاش های انجام شده در این خصوص گفتگو و تبادل نظر شد.

این اولین سفر خارجی وزیر خارجه فرانسه به کشورهای حاشیه خلیج فارس است  که شامل عربستان وامارات می شود.

کاترین کولونا در گفتگویی با روزنامه الشرق الاوسط نیز گفت که کشورش مصمم است با آنچه «تهدیدهای ناشی از ایران» خواند، مقابله کند.

کولونا در این مصاحبه با بیان اینکه خاورمیانه از بحران ها رنج می برد و  ایران  «یک رویکرد تنشزا» را از طریق فعالیت های بی ثبات کننده خود دنبال می کند،  تاکید کرد: «فرانسه مصمم است در برابر تهدیدهای ناشی از ایران بایستد و به تعهداتش در قبال امنیت شرکای منطقه ای خود وفادار باقی خواهد ماند».

وی با تاکید بر اینکه برای تقویت همکاری با عربستان سعودی به منظور ایجاد راه حل هایی برای بحران های منطقه تلاش می کند، اظهار کرد: «منطقه می تواند به عربستان و امارات به عنوان دو قطب ثبات در منطقه تکیه کند»

وزیر خارجه فرانسه در ادامه با تاکید بر اینکه «پاریس به تقویت روابط با ریاض در تمامی زمینه ها تمایل دارد و از چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان حمایت می کند»، درباره ایران گفت: «در خصوص برنامه جامع اقدام مشترک با بن بست مواجه هستیم و ایران را مسئول کامل این وضعیت می دانیم. ایران فرصت قبول متن ارائه شده از سوی هماهنگ کننده اروپا در سال گذشته را پس از چندین ماه مذاکره غنیمت نشمرد در حالی که بهترین پیشنهادی بود که می شد ارائه داد».

وی افزود: «به موازات آن، ایران اقدامات تنش زای هسته ای و نگران کننده را ادامه داد و روند کار آژانس بین المللی انرژی هسته ای را مختل کرد. با شرکایمان در حال بررسی یک راه حل دیپلماتیک برای اوضاع کنونی هستیم و ایران را به اجرای تمامی تعهدات بین المللی اش دعوت می کنیم و همچنان مصمم به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای هستیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر