کد خبر: 149237
A

شمار جان‌باختگان زلزله در سوریه به ۳۳۱۷ نفر رسید

شمار قربانیان زلزله در شهرهای حلب، ادلب، حماه، لاذقیه، طرسوس و رقه سوریه دست‌کم به ۳ هزار و ۳۱۷ نفر و آمار مجروحان نیز به ۵ هزار و ۲۴۵ تن رسید.

شمار جان‌باختگان زلزله در سوریه به ۳۳۱۷ نفر رسید

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آناتولی نوشت: شمار قربانیان زلزله در شهرهای حلب، ادلب، حماه، لاذقیه، طرسوس و رقه سوریه دست‌کم به ۳ هزار و ۳۱۷ نفر و آمار مجروحان نیز به ۵ هزار و ۲۴۵ تن رسید.

به گزارش خبرگزاری رژیم اسد (سنا)، در مناطق تحت کنترل رژیم در شهرهای حلب، حماه و لاذقیه ۱۳۴۷ نفر جان باخته و ۲۲۹۵ تن نیز در زمین‌لرزه روز دوشنبه زخمی شدند. ده‌ها ساختمان در مناطق تحت کنترل مخالفان در شمال سوریه نیز تخریب یا آسیب دیده است.

بنا به اعلام خبرنگاران آناتولی حاضر در منطقه در مصاحبه با مسئولان ذیربط شبکه حقوق بشر سوریه (SNHR)، سازمان دفاع مدنی سوریه «کلاه سفیدها»، مقامات محلی و مراکز بهداشت و درمانی در مناطق عملیاتی «سپر فرات» و «شاخه زیتون» در استان ادلب دست‌کم ۱۹۷۰ نفر جان خود را از دست داده و ۲ هزار و ۹۵۰ تن نیز مجروح شده‌اند.

از سوی دیگر٬ فعالیت‌های امداد و نجات با حضور اعضای ارتش ملی سوریه در مناطق زلزله‌زده شمال سوریه همچنان ادامه دارد.

زلزله‌زدگان شب را در خیابان‌ها یا در چادرهای فرسوده ‌می‌گذرانند. سازمان‌های محلی و مردم‌نهاد در مناطق شمال سوریه خواستار ارسال کمک فوری برای آوارگان این زلزله هستند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر