کد خبر: 149533
A

نیوزیلند ۸ فرد و نهاد وابسته به دولت ایران را تحریم کرد

نانایا موهاتا، وزیر امور خارجه نیوزیلند امروز در بیانیه‌ای در رابطه با حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین از طریق عرضه پهپادهای جنگی به آن، اعلام کرد که این کشور تحریم‌های جدیدی را علیه هشت فرد و نهاد ایرانی اعمال می‌کند که به ادعای آن‌ها در تامین پهپادها برای روسیه و «واکنش خشونت‌آمیز به اعتراضات اخیر در ایران» نقش داشته‌اند.

نیوزیلند ۸ فرد و نهاد وابسته به دولت ایران را تحریم کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نقل از وبگاه اردوپوینت، نانایا موهاتا، وزیر امور خارجه نیوزیلند امروز در بیانیه‌ای در رابطه با حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین از طریق عرضه پهپادهای جنگی به آن، اعلام کرد که این کشور تحریم‌های جدیدی را علیه هشت فرد و نهاد ایرانی اعمال می‌کند که به ادعای آن‌ها در تامین پهپادها برای روسیه و «واکنش خشونت‌آمیز به اعتراضات اخیر در ایران» نقش داشته‌اند.

طبق بیانیه موهاتا، تحریم‌های جدید نیوزیلند شامل شاخه تحقیقات و امور صنعتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران، فرمانده نیروی هوایی ایران و شرکت‌های سازنده پهپادها می‌شود.

وزیر امور خارجه این کشور گفت: نیوزیلند تمامی افراد و نهادهای حامی حمله غیرقانونی و بی‌دلیل روسیه به اوکراین را محکوم می‌کند.

نیوزیلند، پیش‌تر پنج نهاد و هفت فرد ایرانی را به اتهام ارتباطشان با جنگ روسیه در اوکراین تحریم کرده بود.

موهاتا همچنین با ادعای نقض حقوق بشر در ایران در جریان ناآرامی‌های اخیر پس از مرگ مهسا امینی در جریان بازداشت توسط پلیس امنیت اخلاقی، گفت: تحریم‌های امروز علیه ایران دربرگیرنده اقداماتی جداگانه در واکنش به نقض حقوق بشر به دنبال مرگ مهسا امینی است.

او با گفتن این که کشورش فهرست افراد ایرانی تحت تحریم را به ۳۷ نفر رسانده است، گفت: افرادی که این ممنوعیت‌ها علیه آن‌ها اعمال شده، شامل اعضای قوه قضائیه ایران می‌شود که ناظر اعدام‌ها در ایران است. این ممنوعیت‌ها همچنین شامل پلیس امنیت اخلاقی، فرماندهی انتظامی و اعضای سپاه پاسداران می‌شود. این افراد حق ورود به نیوزیلند یا عبور از آن را نخواهند داشت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر