کد خبر: 46696
A

هواپیمای رهبر کره شمالی در روسیه مشاهده شد

با مشاهده هواپیمای خصوصی 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی در 'ولادی وستک' روسیه، گمانه زنی ها برای سفر وی به این کشور برای گفت و گو درباره تحولات شبه جزیره کره قوت گرفته است.

هواپیمای رهبر کره شمالی در روسیه مشاهده شد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ این خبر در شرایطی منتشر می شود که مذاکرات کره شمالی و آمریکا برای خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره با موانعی روبرو شده و پیونگ یانگ از «رفتارهای گستاخانه و زورگویانه» واشنگتن در طول گفت و گوها ابراز تاسف کرده است.

به گزارش تارنمای فلایت تریدر 24 که پرواز هواپیماها را رصد می کند جت خصوصی رهبر کره شمالی که «چامایه ـ 1 » نامیده می شود روز دوشنبه در شهر ولادی وستک مشاهده شده و پس از سه ساعت به سمت 'پیونگ یانگ' بازگشته است.

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی گزارش کرده است این نشان می دهد رهبر کره شمالی یا به این کشور سفر کرده است یا در آینده نزدیک سفری به روسیه انجام خواهد داد که پس از سه سفر سال جاری وی به چین است.

اینکه رهبر کره شمالی در هواپیما بوده است مشخص نیست اما احتمالا شماری از مقام های کره شمالی که در حال آماده کردن زمینه سفر کیم به روسیه هستند با این پروزا به ولادی وستک رفته اند.

قرار است در ماه سپتامبر(شهریور) یک همایش بین المللی بزرگ اقتصادی در ولادی وستک برگزار شود و ورود این هواپیما این موضوع را تقویت کرده است که رهبر کره شمالی هم در این همایش شرکت خواهد کرد.

افزون بر این 'ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری روسیه از رهبر کره شمالی برای شرکت در این گردهمایی اقتصادی دعوت کرده است رهبر کره شمالی هنوز در این باره اعلام نظر نکرده است.

این همایش امسال توجه بیشتری را به خود جلب کرده است زیرا کره شمالی، کره جنوبی و آمریکا در حال کار بر روی فرایند خلع سلاح هسته ای هستند.

روسیه نه فقط از رهبر کره شمالی بلکه از 'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین ، 'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن و 'مون جایه این' رییس جمهور کره جنوبی نیز برای حضور در همایش دعوت کرده است.

در صورتی که کره شمالی در همایش شرکت کند در واقع بیشتر اعضای مذاکرات شش جانبه هسته ای پکن که دیگر ماهیت و موجودیت ندارد در این اجلاس حضور یافته اند.

مذاکرات شش جانبه هسته ای با میزبانی پکن از سال 2003 میلادی شروع شد و با بالا گرفتن اختلافات کره شمالی و آمریکا در پایان سال 2008 میلادی به بن بست رسید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر