کد خبر: 46794
A

هدیه ترامپ به رهبر کره شمالی نرسید/ دونالد: هدیه دیگری می‌فرستم

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حاشیه اجلاس ناتو در جمع خبرنگاران گفت که هدیه‌اش به دست رهبر کره شمالی نرسیده است.

هدیه ترامپ به رهبر کره شمالی نرسید/ دونالد: هدیه دیگری می‌فرستم

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ نقل از آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حاشیه اجلاس اخیر ناتو در بروکسل و در جمع خبرنگاران اعلام کرد است که هدیه‌ای را که به مایک پمپئو وزیرخارجه داده بود تا به رهبر کره شمالی دهد، بدست او نرسیده است.

کمتر از سه روز پیش و در جریان سفر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به کره شمالی، رسانه‌ها اعلام کردند که رئیس جمهوری آمریکا یک سی‌دی حاوی آهنگ «مرد موشکی» و با امضای خود را به عنوان هدیه برای رهبر کره شمالی ارسال کرده است.

براساس گزارش نشریه چوسون ایلبوی چاپ کره جنوبی، سی‌دی «مرد موشکی» در جریان گفتگوی ترامپ با کیم جونگ اون در هنگام ناهار و همزمان با دیدار اخیر دو طرف در سنگاپور مطرح شده بود. گفته شده است در آن دیدار رهبر کره شمالی موضوع تنش سال گذشته و سخنان ترامپ که او را «مرد موشکی» خوانده بود، یادآور گردید که ترامپ نیز از کیم جونگ اون پرسید که آیا این آهنگ را می‌شناسد و رهبر کره شمالی پاسخ داد، خیر.

طبق این گزارش، ترامپ این سی‌دی را به وزیر خارجه‌اش داده بود تا در دیدار اخیر تحویل رهبر کره شمالی بدهد.

حال سه روز پس از دیدار اخیر، ترامپ ضمن تائید این موضوع که سی دی دلخواهش بدست رهبر کره شمالی نرسیده، مدعی شده که هدیه دیگری برای رهبر کره شمالی دارد که به زودی به او خواهد داد، اگرچه او توضیحی در مورد این هدیه نداده است.

با وجود برگزاری چند دور مذاکره میان مقامات پیونگ یانگ و واشنگتن طی چند ماه گذشته، اما آینده روابط دو طرف همچنان بسیار مبهم است. کره شمالی دیدار اخیر وزیرخارجه آمریکا را تاسف بار و ناامید کننده خوانده بود و این جهت‌گیری بر ابهامات موجود در روابط دو طرف افزوده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر