کد خبر: 47035
A

واکنش مقتدی صدر و علاوی نسبت به اعتراض‌های عراق

رهبر جریان صدر عراق ضمن ابراز مخالفت با تعرض به تظاهرکنندگان عراقی، تاکید کرد، اموال عمومی ملک مفسدان نیست. رهبر ائتلاف الوطنیه نیز اعتراضات در بصره را نتیجه روی هم انباشتگی سوء مدیریت‌ها و شکست در رسیدگی به مطالبات ساکنان آن دانست.

واکنش مقتدی صدر و علاوی نسبت به اعتراض‌های عراق

به گزارش دیده بان ایران به نقل از سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در توئیتی تاکید کرد: از تعرض به تظاهرکنندگان مظلوم (در استان‌های جنوبی عراق) خرسند نیستیم.

همچنین صدر توئیت کرد: از تظاهرکنندگان می‌خواهیم اموال عمومی را حفظ کنند، این اموال متعلق به مردم و نه مفسدان هستند.

از حدود یک هفته قبل اعتراضات در استان‌های جنوبی عراق علیه کاهش سطح خدمات و گسترش فقر و بیکاری بالا گرفته است و تا این لحظه منجر به کشته شدن دو تظاهرکننده و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر از معترضان و نیروهای امنیتی عراق شده است.

ایاد علاوی، معاون رئیس جمهوری عراق و رهبر ائتلاف الوطنیه نیز توئیت کرد: "انتفاضه" استان بصره در اعتراض به خدمات نتیجه یک لحظه نیست بلکه نتیجه روی هم انباشته شدن سوء مدیریت‌ها و شکست در برخورد با ساده‌ترین خواسته‌های مردم از دولت‌هایشان است.

علاوی افزود: بصره به مسکن نیاز نداشته بلکه به راه‌حل‌هایی ریشه‌ای نیازمند است که مطابق با برنامه‌ها و طرح‌هایی واقعی در چارچوب‌های زمان تعیین شده به رنج و مشکلات ساکنان آن پایان دهند.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر