کد خبر: 48372
A

روزنامه وال‌استریت ژورنال: عربستان در دوره بن سلمان بی‌ثبات‌تر شده است

قطع روابط دیپلماتیک ناگهانی ریاض با اوتاوا نشان می‌دهد که عربستان سعودی، کشوری که اجازه آزادی بیان را نمی‌دهد چگونه در مقابل انتقادها و آرای مخالف چشم‌پوشی و مدارای کمتری دارد و کم تحمل‌تر شده است و از مرحله ارائه یادداشت‌های اعتراض‌آمیز به دولت‌های خارجی درباره اظهارات مداخله‌جویانه به مرحله اخراج دپیلمات و سفیر رسیده است.

روزنامه وال‌استریت ژورنال: عربستان در دوره بن سلمان بی‌ثبات‌تر شده است

به گزارش دیده بان ایران، روزنامه وال‌استریت ژورنال آمریکا نوشت: تعدادی از ناظران و دیپلمات‌های غربی از ولیعهد عربستان انتقاد کرده‌اند زیرا او به دنبال ایجاد کشوری با کمترین ثبات است.

وال‌استریت ژورنال به مواضع دیپلماتیک عربستان اشاره کرده که در سال گذشته به بهانه حمایت قطر از "تروریسم"، روابط دیپلماسی و تجاری خود را با هم‌پیمان دیرینه خود قطع کرد و در پی آن با مداخله در امور لبنان و واداشتن سعد حریری به اعلام استعفای ناگهانی‌اش در زمان حضورش در ریاض، نشان داد که یارای تحمل حضور افراد وابسته به حزب‌الله لبنان در سوریه و نقش آنها در دولت و اداره کشور را ندارد؛ موضوعی که دولت عربستان را در معرض انتقادات بسیاری قرار داد.

این روزنامه همچنین اشاره می‌کند، پس از اینکه کانادا با فروش خودروهای زرهی سبک به عربستان موافقت کرد، از سوی نهادهای حقوق بشری تحت فشار و نظارت قرار گرفت و سازمان‌های غیردولتی، کانادا را برای انجام تحقیقات درباره امکان استفاده از این خودروها در حملات علیه یمن و نقض‌های حقوق بشری تحت فشار گذاشتند.

این روزنامه نوشت، تصمیم تعلیق روابط تجاری عربستان با کانادا هرگز به نابسامانی اقتصادی منجر نخواهد شد زیرا تجارت میان دو کشور بسیار محدود است و طبق همه بیانیه‌های رسمی، صادرات کانادا به عربستان بیش از یک میلیارد دلار کانادایی (معادل ۷۷۰ میلیون دلار آمریکا) در سال ۲۰۱۷ بود./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر