کد خبر: 48649
A

استقبال رسانه های پاکستان از گفت و گوی روحانی و عمران خان

رسانه های مکتوب و اینترنتی پاکستان در اخبار و گزارش های روز پنجشنبه خود از گفت و گوی تلفنی دکتر 'حسن روحانی' رئیس جمهوری اسلامی ایران با 'عمران خان' رهبر حزب 'تحریک انصاف پاکستان' استقبال کردند.

استقبال رسانه های پاکستان از گفت و گوی روحانی و عمران خان

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ روحانی دیشب (چهارشنبه شب) در تماس تلفنی با «عمران احمدخان نیازی» رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان و تبریک پیروزی این حزب در انتخابات سراسری مجلس پاکستان گفت: تقویت بیش از پیش روابط تهران - اسلام آباد در همه عرصه های مورد علاقه و از جمله اقتصادی ضروری است .

روحانی تاکید کرد: روابط دو ملت و دولت ایران و پاکستان فراتر از روابط دو همسایه است.وی ادامه داد: امیدوارم در دوران جدید، شاهد روابط بسیار نزدیک تر و صمیمی تر بین دو کشور دوست ایران و پاکستان باشیم.رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به سخنان رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان مبنی بر اهمیت تقویت روابط اقتصادی دو کشور اظهار داشت: باید شاهد پیشرفت قابل ملاحظه ای در روابط اقتصادی و تجاری دو طرف باشیم.

روحانی همچنین عمران خان را برای شرکت در اجلاس مجمع گفت و گو و همکاری های آسیا که قرار است اواخر مهرماه در تهران برگزار شود، دعوت کرد.

عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان نیز در این تماس تلفنی با قدردانی از تبریک رئیس جمهوری ایران به مناسبت پیروزی این حزب در انتخابات مجلس کشورش گفت: ما خواهان پیشرفت قابل ملاحظه ای در روابط دو کشور در همه عرصه ها بویژه حوزه تجاری هستیم.

وی تصریح کرد: اطمینان می دهم که روابط دو کشور توسعه و تعمیق بیشتری خواهد یافت و پاکستان اهمیت بسیاری برای تقویت روابطش با ایران قائل است.

عمران خان همچنین بیان کرد که در اجلاس همکاری های آسیا در تهران قطعا شرکت خواهد کرد.پذیرش دعوت رییس جمهوری اسلامی ایران از سوی عمران خان برای حضور در اجلاس همکاری های آسیا در تهران به تیتر خبر بسیاری از رسانه های پاکستانی تبدیل شد.

روزنامه پر تیراژ 'داون' پاکستان با انتشار خبری با اشاره به تماس تلفنی رییس جمهوری اسلامی ایران با رهبر حزب پیروز انتخابات پاکستان و تبریک روحانی به مناسبت پیروزی حزب تحریک انصاف در انتخابات اخیر این کشور، نوشت: رییس جمهوری ایران از عمران خان برای سفر به تهران دعوت کرد و وی نیز این دعوت را پذیرفت.

'اکسپرس تریبون' پاکستان نیز با انتشار خبری در این خصوص نوشت: عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI)، دعوت رئیس جمهوری اسلامی ایران از وی برای سفر به تهران را پذیرفت.روزنامه 'نیوز' پاکستان، روزنامه 'پاکستان امروز'، 'تایمز پاکستان'، شبکه خبری 'جیو نیوز' ، کانال تلویزیونی ' ARY News'، تارنمای خبری 'دانا نیوز'، کانال تلویزیونی 'بول'، کانال تلویزیونی 'Abb Tak '، تارنمای خبری 'پاکستان امروز'، روزنامه های اردو زبان 'جنگ، نوای وقت، اکسپرس و دانا ' نیز در اخبار جداگانه، با اشاره به تماس تلفنی رییس جمهوری اسلامی ایران با عمران خان، اعلام کردند که رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان، این دعوت را پذیرفته و بزودی به تهران سفر می کند.

بر اساس نتایج اعلام شده از سوی منابع رسمی، حزب تحریک انصاف به رهبری عمران خان توانست 115 کرسی پارلمان ملی را کسب کند و احزاب 'مسلم لیگ شاخه نواز' و 'مردم' نیز به ترتیب ۶۳ و ۴۳ کرسی این مجلس را از آن خود کردند.

پیروزی عمران خان در انتخابات اخیر، این اطمینان را به حزب تحریک انصاف پاکستان داده که می‌تواند دولت خود را در ایالت‌های پنجاب و خیبرپختونخواه و همچنین پایتخت پاکستان تشکیل دهد. انتظار می‌رود عمران خان با به دست آوردن 115 کرسی مجمع ملی و جلب حمایت احزاب کوچک تر و نامزدهای مستقل به عنوان نخست وزیر آتی پاکستان انتخاب شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر