کد خبر: 48759
A

تصاویر تکان دهنده ماهواره‌ای از بزرگترین آتش‌سوزی تاریخ کالیفرنیا+ عکس

فضانوردان در ایستگاه بین‌المللی فضایی تصاویری را از بزرگترین آتش‌سوزی تاریخ کالیفرنیا تهیه کرده‌اند.

تصاویر تکان دهنده ماهواره‌ای از بزرگترین آتش‌سوزی تاریخ کالیفرنیا+ عکس

به گزارش دیده بان ایران؛ آتش سوزی وحشتناک کالیفرنیا موسوم به آتش سوزی «موندوسینو» تاکنون صدها هزار هکتار از اراضی جنگلی را سوزانده، هزاران سازه را ویران کرده و باعث تخلیه اجباری مردم در سراسر این ایالت شده است.

آتش سوزی موندونسینو که در حال حاضر در شمال کالیفرنیا در حال پیشروی است، بزرگترین آتش سوزی در تاریخ این ایالت محسوب می شود. آتش سوزی «کار» که چند هفته پیش در کالیفرنیا آغاز شد هم ششمین آتش سوزی ویرانگر در تاریخ این ایالت محسوب می شود که منجر به کشته شدن 6 نفر و تخریب هزاران سازه در سراسر شهر «ردینگ» شد.

آتش نشان ها همچنان در تلاش هستند که شعله های آتش را مهار کنند. با وجود اینکه تا حدودی توانسته اند در این راه موفق باشند، دود ناشی از این آتش سوزی و خاکسترهای نیم سوز آن همچنان یک نگرانی جدی برای ساکنان کالیفرنیا محسوب می شود.

آتش سوزی کالیفرنیا

بر اساس گزارش «خدمات هواشناسی Meteorology ملی آمریکا»، این آتش سوزی در حال حرکت به سمت سواحل شرقی است. اما این آتش سوزی و دودهای ناشی از آن به قدری شدید است که از فضا نیز قابل مشاهده است. فضانوردان در ایستگاه بین المللی فضایی تعدادی تصاویر هوایی از آتش سوزی مرگبار کالیفرنیا تهیه کرده اند.

گزارشها حاکی از آن است که در میان 15 آتش سوزی بزرگ در تاریخ کالیفرنیا، 12 مورد آنها از سال 2000 تاکنون رخ داده است که علت اصلی آن تغییرات آب و هوایی در کره زمین است. بنابر اعلام مرکز آتش نشانی بین المللی، آتش سوزی های آمریکا در سال جاری میلادی تاکنون حدود 2 میلیون هکتار از اراضی را سوزانده است که این رقم از میانگین 10 سال گذشته بسیار بالاتر است.

آتش سوزی کالیفرنیا

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر