کد خبر: 48797
A
فریدون مجلسی تحلیل‌گر سیاست خارجی:

مایل هستیم در نظام بانکی جهانی حضور داشته باشیم/ باید موانع محدودکننده ارتباطات بین‌المللی را از بین ببریم

یک تحلیل‌گر سیاست خارجی با اشاره به تصویب لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم گفت: مهلتی که به ایران برای پیوستن به FATF داده‌اند نشان‌دهنده این بود که این بحث جدی است و تصویب کردن آن در ایران پاسخ مثبتی به مهلت داده شده به ایران بود؛ یعنی ما داریم زمینه‌ها را آماده می‌کنیم و مایل هستیم که در نظام بانکی جهانی حضور داشته باشیم.

مایل هستیم در نظام بانکی جهانی حضور داشته باشیم/ باید موانع محدودکننده ارتباطات بین‌المللی را از بین ببریم

به گزارش دیده بان ایران؛ یکی از لوایح چهارگانه پیوستن ایران به FATF به تایید شورای نگهبان رسید و توسط دولت ابلاغ شد. حدود دو ماه از مهلتی که برای ایران جهت پیوستن به FATF منظور شده، باقی مانده است و هفته‌های آینده مشخص‌ می‌کند که تصمیم جمهوری اسلامی ایران چیست. در این باره فریدون مجلسی، تحلیل‌گر سیاست خارجی و روابط بین‌الملل گفت: باید به یاد داشته باشیم که در برابر تصویب FATF، چه اعتراضات زیادی شد اما به هر حال یکی از لوایح آن تصویب شد. به جای اینکه ببینیم پیوستن به FATF، چه کمکی به راهگشایی نظام بانکی ما می‌تواند بکند، باید ببینیم چگونه می‌توان مانع از بدتر شدن وضعیت بازار پول، سرمایه و بانکداری شد.

او با اشاره به تایید لایحه قانون اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم توسط شورای نگهبان مطرح کرد: این موضوع نشان می‌دهد که ایران راهی را دارد در پیش می‌گیرد تا خود را درگیر انزوا نکند و این نشانه خوبی است که کشورهای دیگر هم روی آن حساب می‌کنند.

مجلسی ادامه داد: مهلتی که به ایران برای پیوستن به FATF داده‌اند نشان‌دهنده این بود که این بحث جدی است و تصویب کردن آن در ایران پاسخ مثبتی به مهلت داده شده به ایران بود؛ یعنی ما داریم زمینه‌ها را آماده می‌کنیم و مایل هستیم که در نظام بانکی جهانی حضور داشته باشیم. FATF ابزاری است که نبودن در آن می‌تواند ایجاد مشکل کند.

این تحلیل‌گر سیاست خارجی و روابط بین‌الملل اظهار داشت: لازم است با اقدامات و رفتارهای دیگر موانع دیگری که ارتباطات بین‌المللی ما را محدود کرده را از بین ببریم.

مجلسی تاکید کرد: اتفاق خاص تصویب FATF این است که نشان‌دهنده تمایل دولت به خروج از بن‌بست‌های مالی و سیاسی است. ما از نظر بانکی از دنیا جدا افتاده‌ایم و تقریباً به صورت پایاپای معامله می‌کنیم و این موضوع کارآیی مملکتی را که می‌خواهد در عرصه جهانی توسعه پیدا کند و به مردم خود رفاه و آسایش بدهد، پایین می‌آورد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر