کد خبر: 50174
A

محمود عباس دیدار با ترامپ را مشروط کرد

محمود عباس رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین از سرگیری روابط با آمریکا و بازگشت به میز مذاکرات را مشروط به بی طرفی آمریکا در مذاکرات سازش با رژِیم صهیونیستی عنوان کرد.

محمود عباس دیدار با ترامپ را مشروط کرد

به گزارش دیده بان ایران و به نوشته پایگاه خبری فلسطین الیوم به نقل از تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی، عباس برای پاسخ دادن به دعوت رئیس جمهوری آمریکا برای دیدار با وی در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در 20 سپتامبر (29 شهریورماه) شروطی را تعیین کرده است.

براساس این گزارش از جمله شروط محمود عباس این است که ترامپ باید همه اعضای هیات مذاکره کننده آمریکا را از جمله «جرد کوشنر» دامادش و «جیسون گرینبلات» نماینده ویژه آمریکا در مذاکرات صلح خاورمیانه و «دیوید فریدمان» سفر آمریکا در سرزمین های اشغالی را عزل کند چرا که آنها در مذاکرات صلح از اسرائیل جانبداری می کنند و ضد حقوق ملت فلسطین هستند.

همچنین از شروط رئیس تشکیلات خودگران فلسطین این است که رئیس جمهوری آمریکا باید در موضع گیری های سیاسی سابق خود که همه در جانبداری کامل از اسرائیل است، بازنگری کند.

روزنامه صهیونیستی معاریو نیز نوشت که ترامپ از طریق برخی کشورهای عربی فشارهایی را بر محمود عباس برای واداشتن وی به ازسرگیری روابط با واشنگتن وارد کرده است، کما اینکه او اعلام کرده است رونمایی از معامله قرن را به بعد از انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا در سال آینده موکول کرده است.

به دنبال اقدام دولت آمریکا در انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس در 8 می (18 اردیبهشت) تشکیلات خودگردان روابط خود را با آمریکا قطع کرد.

در پی اقدام جنجالی دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، آمریکا دیگر صلاحیت نظارت بر روند صلح خاورمیانه ندارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر