کد خبر: 51277
A

آمریکا: برای مردم بصره آب شرب تامین می کنیم

'داگلاس سیلیمان' سفیر آمریکا در بغداد گفت: سازمان آمریکایی توسعه بین المللی با همکاری سازمان 'یونیسف' قصد افزایش فرصت های تامین آب بهداشتی و شرب برای ۷۵۰ هزار نفر از مردم بصره دارد.

آمریکا: برای مردم بصره آب شرب تامین می کنیم

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی دیده بان ایران ؛ سیلیمان در بیانیه روز چهارشنبه سفارت آمریکا گفته است که سازمان آمریکایی توسعه بین المللی با خرید و کارگذاری دستگاه های پمپاژ آب و ارتقای سازه های تصفیه آب در بصره کمک خواهد کرد.

سفیر آمریکا در عراق همچنین اعلام کرد که سازمان توسعه بین المللی برای تامین آب آشامیدنی برای ۵۰ هزار کودک در مدارس بصره به سازمان یونیسف کمک خواهد کرد.

سیلیمان افزود: برای اطمینان از روند انجام این پروژه، طرف آمریکایی نشستی با حضور هیات دولت عراق برگزار خواهد کرد.

سفیر آمریکا در عراق اعلام کرد که این نشست وزرای دولت عراق ، استانداری بصره، کشورها و سازمان های مربوطه را برای اولویت بندی پروژه ها گردهم خواهد آورد.

وی همچنین افزود: دولت آمریکا یک کارشناس را برای ارائه مشورت و کمک در زمینه آب و اولویت بندی پروژه ها، به عراق معرفی خواهد کرد. .

سیلیمان تاکید کرد که دولت آمریکا همچنین برای کارمندان وزارت آب عراق دوره های آموزشی خواهد گذاشت تا در مدیریت کم آبی عملکرد بهتری داشته باشند.

دولت و مقامات مسوول حوزه آب در عراق تاکنون واکنشی به این اظهارات نداشته اند. 

کمبود، شوری و آلودگی آب شرب و کشاورزی در تابستان امسال در کنار کمبود برق و خاموشی های مداوم یکی از دلایل اعتراضات در استان بصره بوده است که درگیری هایی نیز در برخی مناطق بوجود آورد و چندین کشته و زخمی بجا گذاشت. 

در پی بروز این بحران آب و برق در بصره برخی رسانه ها از قول همکاری برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان و کویت نیز خبر دادند که تاکنون اقدامی در بر نداشته است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر