کد خبر: 51646
A

پوتین: افزایش قیمت نفت به دلیل تحریم‌های ضدایرانی آمریکاست

رئیس جمهور روسیه گفت که افزایش قیمت جهانی نفت به میزان قابل توجهی به دلیل تحریم‌های ضدایرانی آمریکا به وجود آمده است.

پوتین: افزایش قیمت نفت به دلیل تحریم‌های ضدایرانی آمریکاست

به گزارش دیده بان ایران به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه در گردهمایی هفته انرژی روسیه گفت که دونالد ترامپ؛ همتای آمریکایی‌اش حق دارد که می‌گوید قیمت نفت بسیار بالاست اما دلیل این افزایش قیمت تحریم‌های آمریکا علیه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اوپک، یعنی ایران است.

پوتین همچنین گفت که این اقدامات تاثیر منفی بر اقتصاد جهانی خواهد داشت.

وی تصریح کرد:  رئیس‌جمهور آمریکا در حال حاضر از قیمت نفت راضی نیست و فکر می‌کند این قیمت بسیار بالاست، اما این اتفاق نتیجه تصمیمات خود دولت آمریکاست. این مسئله شامل تحریم‌ها علیه ایران، مسائل سیاسی در ونزوئلا، اتفاقات کنونی در لیبی و نابودی دولت در این کشور که نتیجه یک سری اقدامات و تصمیمات اشتباه بود، و بسیاری مسائل دیگر می‌شود. بنابراین، این مسئله کاملا اقتصادی نیست و مسائل سیاسی نیز روی آن تاثیر مستقیم دارد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با اعلام خروج از توافق هسته‌ای با ایران گفت که تحریم‌ها علیه این کشوررا بازمی‌گرداند. بخش دوم تحریم‌های ضد ایرانی واشنگتن اوایل نوامبر اعمال خواهد شد که صادرات نفت یران را هدف قرار می‌دهد. در همین راستا، وی حتی از مشتریان بزرگ نفت ایران خواسته است تا ماه نوامبر خرید نفت از جمهوری اسلامی را به صفر برسانند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر