کد خبر: 51894
A

"ترامپ برزیل" در یک قدمی ریاست جمهوری

بالسونارو از تکنیک های سیاسی مشابه ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری برزیل استفاده کرد و دیدگاه ها و شعارهایی مشابه شعارهای انتخاباتی ترامپ، مطرح کرده است. ژایر بالسونارو" نامزد راست افراطی انتخابات ریاست جمهوری برزیل توانست در مرحله نخست انتخابات ریاست جمهوری این کشور با کسب 47 درصد آرا به دور دوم راه یابد

"ترامپ برزیل" در یک قدمی ریاست جمهوری

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ " ژایر بالسونارو" نامزد راست افراطی انتخابات ریاست جمهوری برزیل  توانست در مرحله نخست انتخابات ریاست جمهوری این کشور با کسب 47 درصد آرا به دور دوم راه یابد، این نامزد انتخابات ریاست جمهوری برزیل که به "ترامپ برزیل" شهرت یافته، در مرحله دوم با " فرناندو حداد" رقیب چپ خود از حزب کارگر رقابت خواهد کرد.

حداد موفق به کسب 28 درصد آرا در انتخابات مرحله نخست شده است.

مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری برزیل در28 اکتبر- 6 آبان-  برگزار خواهد شد.

 بالسونارو 63 ساله که سابق بر این در ارتش بوده و از سال 1991 سابقه نمایندگی پارلمان برزیل را داراست، به زبان گزنده شهره است و با این ابزار توانسته محبوبیت خود را میان 150 میلیون رای دهنده برزیلی افزایش دهد.

"ژاپر بالسونارو" به همراه پسرش/ عکس:آسوشیتدپرس

او از تاکتیک هایی مشابه ترامپ در انتخابات استفاده کرده است. حملات گزنده مستقیم و بی رحمانه به رقبای سیاسی، استفاده از قدرت شبکه های اجتماعی در برابر جریان اصلی رسانه ای  و سردادن شعارهای پوپولیستی و گاه غیرقابل اجرا از جمله تاکتیک های سیاسی بولسونارو در کمپین انتخاباتی خود بوده است.

مخالفان این چهره سیاسی برزیلی او را به داشتن دیدگاهی نژاد پرستانه، زن ستیزانه و " هوموفوبیایی"- ضد دگرباشان جنسی- متهم می کنند.

او وعده مبارزه با فساد و ناامنی و نیز اصلاح نظام مالیاتی کشور را داده است.

 بالسونارو در طول مبارزات انتخاباتی با انتقاد شدید از سیاست های چپ ها که نزدیک به 14 سال قدرت را در برزیل در دست دارند، محبوبیت فراوانی کسب کرد.

او از حزب "سوسیال لیبرال" برزیل نامزد شده که هم اینک تنها 8 کرسی در پارلمان برزیل دارد.

ناظران بر این باورند که در صورت عدم ائتلاف احزاب چپ پشت سر فرناندو حداد، پیروزی بالسونارو در انتخابات مرحله دوم ریاست جمهوری برزیل بسیار بالا خواهد بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر