کد خبر: 52857
A

ترزا می قتل خاشقجی را محکوم کرد

ترزا می، نخست وزیر انگلیس قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد حکومت عربستان را محکوم کرد.

ترزا می قتل خاشقجی را محکوم کرد

 

به گزارش دیده بان ایران، به نقل از روزنامه اکسپرس، سیاستمداران انگلیسی از ترزا می خواسته‌اند تا در واکنش به این قتل بی رحمانه به فروش سلاح به عربستان پایان دهد.

ترزا می در سخنرانی خطاب به مجلس عوام انگلیس از پارلمان انگلیس خواست در محکوم کردن این قتل با او همراه شود.

او تصریح کرد: من اطمینان دارم که کل مجلس عوام در محکوم کردن قتل جمال خاشقجی به شدیدترین وجه ممکن به من خواهد پیوست.

ترزا می گفت: ما باید حقیقت آنچه که اتفاق افتاده را بفهمیم.

خاشقجی در تاریخ دوم اکتبر بعد از وارد شدن به محل کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه ناپدید شد و بعدا ترکیه از کشته شدن او در این کنسولگری خبر داد.

چند روز پیش حکومت عربستان بعد از چند روز ادعای این که اطلاعی از محل خاشقجی ندارد، مدعی شد که خاشقجی در یک درگیری در داخل این کنسولگری کشته شده است. روز پنجشنبه هیات تحقیقات ترکیه و عربستان اقدام به بازرسی از محل کنسولگری عربستان و همچنین اقامتگاه سرکنسول عربستان کردند.

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس گفت، از بابت این که نخست وزیر انگلیس اقدام به محکوم کردن "قتل وحشتناک" جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول کرده، خرسند است.

کوربین با این حال گفت که محکوم کردن تنها کافی نیست و باید انگلیس فروش سلاح به عربستان را متوقف کند.

او گفت: چیزی که الان مهم است این است که دولت انگلیس حاضر به چه برخوردی با این موضوع است؟ آیا اکنون آنها دیگر به فروش سلاح به عربستان پایان می‌دهند؟

یان بلکفورد، رهبر حزب ملی اسکاتلند در وستمینستر نیز از ترزا می‌خواست تا علیه عربستانی‌ها اقدام کند و فروش سلاح به آنها را متوقف کند./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر