کد خبر: 52874
A

جزئیات افشاگری اردوغان درباره ماجرای خاشقجی؛ بدل خاشقجی نیز ترکیه را ترک کرد

رئیس جمهور ترکیه اظهارات خود در پارلمان ترکیه را آغاز کرد.

جزئیات افشاگری اردوغان درباره ماجرای خاشقجی؛ بدل خاشقجی نیز ترکیه را ترک کرد

به گزارش دیده بان ایران، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طبق روال هر هفته سخنرانی خود در جمع اعضای حزب حاکم را آغاز کرد.

وی با اشاره به سفر خود به مجارستان و دیدار خود از مرکز گول بابا(یکی از رهبران شاخه‌های تصوف) گفت: در بالکان و شمال اروپا هر جا می‌رویم با دوستی و مهربانی روبرو می‌شویم.

رئیس جمهور ترکیه در خصوص روابط با جمهور آذربایجان گفت: این کشور 10 میلیارد دلار در ترکیه سرمایه گذاری کرده است. ما یکی از بزرگترین مراکز پالایش نفت در منطقه را ایجاد خواهیم کرد که این موضوع باعث صرفه جویی بیش از یک میلیارد دلاری خواهد شد.

اردوغان در خصوص مساله جمال خاشقجی با بیان این که این حادثه را به خانواده، ملت عربستان و جامعه رسانه ای تسلیت میگویم. در چند گروه افرادی از فرودگاه آمدند که در مجموع 15 نفر بودند و به هتل رفتند و صبح به سرکنسولگری آمدند و با جمال خاشقجی تماس گرفته و از او خواستند که بیاید. وی با نامزد خود به سرکنسولگری رفت. ساعت 5 بعداز ظهر نامزد خاشقجی پیگیر وضعیت وی شد که از کنسولگری خارج نشده است.

وی گفت: ماموران امنیتی کنسولگری اقدامی انجام ندادند و نیروهای امنیتی ترکیه وارد عمل شدند. نیروهای امنیتی وارد شده به ترکیه نیز فردا با 2 هواپیما خارج شدند و بدل جمال خاشقجی نیز با هواپیمایی از کشور خارج شد.

رئیس جمهور ترکیه افزود: هیئتی از عربستان سعودی به ترکیه آمد و با وی گفتگو کردیم و عنوان کردند که اجازه بازرسی از کنسولگری را می‌دهند.

اردوغان افزود:

در حال تکمیل....

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر