کد خبر: 53417
A

احتمال زیاد معافیت ترکیه از تحریم‌های نفتی ایران

به دنبال آن‌که مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند چند کشور معافیت‌هایی در قبال تحریم‌های ایران به دست خواهند آورد، گزارش‌های برخی منابع آگاه حاکی از آن‌ است که ترکیه نیز در لیست کشورهای معاف شده قرار خواهد گرفت.

احتمال زیاد معافیت ترکیه از تحریم‌های نفتی ایران

به گزارش دیده بان ایران، به نقل از بلومبرگ، دو منبع آگاه به این رسانه گفته‌اند: انتظار می‌رود بزرگ‌ترین پالایشگاه ترکیه معافیتی از ایالات متحده‌آمریکا بگیرد که به آن اجازه خواهد داد پس از اجرایی شدن تحریم‌های ایران در روز دوشنبه به خریداری نفت خام ایران ادامه دهند.

این پالایشگاه بزرگ‌ترین پالایشگاه ترکیه به مالکیت کوچ هولدینگ است.

طبق گفته منبعی آگاه به بلومبرگ که درخواست داشته است تا پیش از اعلان رسمی معافیت نام او فاش نشود، خبر رضایت‌بخش و مثبتی از آمریکا در این باره به زودی اعلام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در حالی که ترامپ در شش ماه گذشته تلاش کرد بازگشت‌ تحریم‌های یک‌جانبه‌ علیه ایران سخت‌ترین و شدیدترین تاثیر را بر اقتصاد و سیاست ایران داشته باشد و فشارهای کم سابقه‌ای را به کشورهای مختلف برای قطع همکاری با ایران وارد کرد، اما واقعیات سیاسی و اقتصادی در عرصه بین‌الملل در نهایت خود را به ترامپ تحمیل کرد.

خبرگزاری بلومبرگ پیش از این در روز جمعه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دولت آمریکا در پی عدم همراهی دیگر کشورها و شکست سیاست‌های تحریمی خود، تصمیم به مستثنی کردن 8 کشور از تحریم‌های نفتی علیه ایران گرفته است.

ژاپن، هند، کره‌جنوبی و چین در میان این کشورها هستند اما از 4 کشور دیگر در این گزارش نامی برده نشده است. در عین حال کشورهای اسپانیا، ایتالیا، یونان و ترکیه چهار کشور دیگری هستند که از آنها به عنوان کشورهای دریافت‌کننده معافیت از آمریکا برای خرید نفت ایران نام برده می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر