کد خبر: 53761
A

بولتون: آمریکا برنامه نظامی علیه ایران ندارد

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه با تکرار ادعاهای گذشته علیه تهران، در پاسخ به سؤالی درخصوص اقدام نظامی علیه ایران گفت: این موضوع جایی در برنامه‌های ما ندارد.

بولتون: آمریکا برنامه نظامی علیه ایران ندارد

به گزارش دیده بان ایران، «نیک شیفرین» خبرنگار شبکه تلویزیونی «پی‌بی‌اس» نوشت: بولتون گفت که رئیس جمهوری آمریکا فکر نمی‌کند ایران از برجام خارج شود.
مشاور «دونالد ترامپ» در بخش دیگری از صحبت‌هایش که در خبرگزاری فرانسه بازتاب یافته، ادعای تأثیرگذاری تحریم‌ها را مطرح و از ثبات قیمت نفت ابراز خرسندی کرده است.
وی همچنین با این ادعا که اقتصاد ایران دچار مشکل شده، از احتمال افزایش تحریم‌ها به بهانه «مقابله با تروریسم» صحبت کرده است.
اظهارات روز جمعه بولتون در شرایطی است که او را عموماً به عنوان صدایی جنگ‌طلب و دمنده روح نظامی‌گری در سیاست خارجه دولت آمریکا می دانند.
این سخنان چند روز پس از عقب نشینی کاخ سفید و صدور معافیت‌های متعدد برای شرکای تجاری تهران بیان شده است.
ترامپ 18 اردیبهشت ماه گذشته دستور خروج کشورش از برجام را صادر کرد؛ اقدامی که محکومیت شدید دیگر کشورهای امضاکننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه را به همراه داشت.
این کشورها تأکید کرده‌اند که به برجام پایبند می‌مانند و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می کنند.
رئیس جمهوری آمریکا با حربه تروریسم اقتصادی، وضع تحریم های یکجانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی، به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است؛ اما تجربه ماه های اخیر و همراهی نکردن جهان با آمریکا نشان داده که این کشور به اهداف خود دست نخواهد یافت.
از کشورهایی که تاکنون از تحریم‌های انرژی آمریکا معاف شده‌اند، می‌توان به چین، ژاپن، کره جنوبی، یونان، ایتالیا، ترکیه، هند و عراق اشاره کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر