کد خبر: 54044
A

سعد الحریری: حزب الله مانع تشکیل دولت می شود

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان مدعی شد حزب الله تصمیم گرفته روند تشکیل دولت لبنان را به تأخیر بیندازد.

سعد الحریری: حزب الله مانع تشکیل دولت می شود

به گزارش دیده بان ایران «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان امروز در کنفرانسی مطبوعاتی به آخرین تحولات درباره روند تشکیل دولت لبنان پرداخت.

به گزارش گروه «العربیة»، الحریری مدعی شده حزب‌الله تصمیم به تعویق انداختن تشکیل دولت گرفته است. نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان گفت: این موضوع نیاز به یک سال و هزار سال ندارد و دبیرکل حزب الله مجبور نیست منتظر بماند.

وی ضمن اشاره به اینکه تشکیل دولت اکنون به مانعی سنی‌های مستقل برخورد کرده، ادامه داد: به اطلاع حزب الله رساندم که من هیچ کدام از شش نماینده (سنی‌های مستقل) را به عنوان وزیر در دولت جدید انتخاب نمی‌کنم.

الحریری سپس در اشاره به ریاستش به جریان سنی «المستقبل» گفت: من پدر سنی‌ها در لبنان هستم و می‌دانم مصلحت آنها چیست.

وی اتهام‌زنی‌هایش به حزب‌الله را ادامه داد و مدعی شد برخی بر روی مانع «القوات‌اللبنانیه» در روند تشکیل دولت حساب کرده بودند؛ پس از اینکه این مانع برداشته شد گره حزب‌الله نمایان شد.

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان تصریح کرد: تشکیل کابینه آماده است و من نقش خودم را انجام داده‌ام؛ همه باید به مسئولیت‌های خود در این زمینه عمل کنند.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در سخنرانی هفته جاری خود ضمن اعلام اصرار حزب‌الله مبنی بر ضرورت حضور سنی های مستقل در دولت جدید، افزود: به آنها افتخار می‌کنیم. سنی‌های وابسته به هشت مارس همواره در کنار مقاومت و مسأله فلسطین بوده‌اند، این یک تهمت یا ناسزا نیست بلکه افتخار است. سنی‌های مستقل همان کسانی هستند که مانع شدند درگیری سیاسی در کشور به جنگی مذهبی تبدیل شود؛ مسأله‌ای که آمریکا برای تحقق آن تلاش می‌کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر