کد خبر: 54616
A

دختران خاشقجی: پدر ما یک "مخالف" نبود

دختران جمال خاشقجی در نوشتاری برای واشنگتن پست تاکید کردند هرگز اجازه نخواهند داد چراغ این روزنامه‌نگار منتقد سعودی خاموش شود. آنها تاکید کردند پدرمان مخالف سیاسی نبود و همواره خوبی وطنش را می‌خواست.

دختران خاشقجی: پدر ما یک "مخالف" نبود

به گزارش دیده بان ایران، نُهی و رزان خاشقجی، در مطلبی برای واشنگتن پست نوشتند: جمال خاشقجی مرد پیچیده‌ای بود اما برای ما دخترانش او فقط یک پدر بود. خانواده ما همیشه به او افتخار خواهد کرد و احترام و عزتی که برخی از مردم برای او قائل هستند را درک می‌کند. اما در زندگی ما او "بابا" بود-مردی دوست‌داشتنی با قلبی بزرگ.

آنها تاکید کردند: زندگی پدرمان همواره درگیر یک بالا بلندی‌های غیر منتظره بود اما جدای از اینکه چه اتفاقی می‌افتاد، او خوش‌بین بود و به هر چالش به چشم فرصت نگاه می‌کرد. او قطعا یک جنبه عملگرا داشت اما در رویاها و اندیشه‌هایش همواره به دنبال مدینه فاضله‌ای از حقیقت بود. از نظر ما این مساله موجب شد تا او ماهیتی منتقد داشته باشد. برای او اهمیت داشت که انتقاد کند، عقایدش را به اشتراک بگذارد، گفت‌وگوهای ناب داشته باشد.

دختران این منتقد سعودی گفتند: نوشتن فقط شغل او نبود، بلکه یک اجبار بود. این به هسته‌ شخصیتی او گره خورده بود و حقیقتا او را زنده نگه می‌دارد. اکنون، واژگان او روح او را در کنار ما نگه می‌دارد و ما بابت آن ممنون هستیم. آنها می‌گویند "اینجا مردی بود که حقیقتا زندگی را تمام و کمال زندگی کرد."

آنها همچنین از روزی گفتند که پدرشان عربستان را ترک کرد و به این فکر می‌کرد که آیا روزی باز خواهد گشت یا خیر. آنها نوشتند: بابا مدتی یک زندگی جدید برای خودش در آمریکا درست کرد اما دلتنگ خانه‌اش بود. او در طول سفرها و دادگاه‌هایش، هرگز امیدش برای کشورش را از دست نداد. برای اینکه، در حقیقت، پدرمان مخالف نبود بلکه پدری بود که خوبی وطنش را می‌خواست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر