کد خبر: 54676
A

تاکید امارات بر حمایت از عربستان در پرونده خاشقجی

حاکم دبی و معاون رئیس امارات با تاکید بر حمایت کشورش از عربستان چه در سختی‌ها و چه در آسانی‌ها، بر این مساله تاکید کرد که "ثبات عربستان برای منطقه و جهان ضروری است".

تاکید امارات بر حمایت از عربستان در پرونده خاشقجی

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛  محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی و معاون رئیس امارات در گفتگو با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط درباره پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی تاکید کرد: امارات کاملاً از عربستان در پرونده خاشقجی حمایت می‌کند، ما همواره در سختی‌ها و آسانی‌ها در کنار عربستان هستیم و روابط دوجانبه امارات و عربستان در سایه شورای هماهنگی مشترک دو کشور تقویت می‌شود.

آل مکتوم در ادامه موافقت خود را با نظر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان که گفته بود خاورمیانه می‌تواند اروپای جدیدی باشد، اعلام کرد.

معاون رئیس امارات و حاکم دبی با استقبال از روند توسعه و اقدامات نوین بزرگ که در عربستان در دست انجام است، گفت: در حقیقت چشم انداز ۲۰۳۰ موجب شده عربستان شبانه روز برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های خود تلاش کند و البته آنها قادر به اجرای این طرح‌ها هستند.

وی افزود: کشورهای متعددی برای مدت‌های طولانی نسبت به خطرات اوضاع و لزوم ایجاد تغییرات بی‌توجه بودند و به یکباره با دیوار بزرگی در مقابل خود روبرو شدند که در حوادث مربوط به "پاییز عربی" که اشتباهی از آن با عنوان "بهار عربی" یاد شد، نمود پیدا کرد.

این مسئول عالی رتبه دولت امارات در ادامه گفت: تنش‌ها در منطقه عربی امری جدید نیستند، با این حال طرح‌های توسعه و سرمایه‌گذاری متوقف نشدند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر