کد خبر: 54681
A

اعلام جرم دادستان ترکیه علیه جنبش گولن بدلیل قتل سفیر روسیه

دادستان کل ترکیه اعلام کرد، قاتل سفیر روسیه در ترکیه دستور این قتل را از جنبش گولن دریافت کرده بود.

اعلام جرم دادستان ترکیه علیه جنبش گولن بدلیل قتل سفیر روسیه

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران دادستانان ترکیه ۲۸ مظنون از جمله فتح‌الله گولن، رهبر جنبش گولن و دیگر اعضای این جنبش را در این پرونده متهم دانستند.

بر اساس اعلام این دادگاه، شاهین سوگوت، کارمند سابق اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات ترکیه "رابط مخفی" مولود مرت آلتینتاس، قاتل این پرونده در جنبش گولن بوده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، در اعلامیه این دادگاه آمده است، آلتینتاس و سوگوت از طریق شبکه‌های اجتماعی و ایمیل با یکدیگر در تماس بوده‌اند.

همچنین بر اساس این اعلامیه، ۱۰ روز پیش از قتل سفیر روسیه، این دو متهم با یکدیگر تماس گرفته و آلتینتاس طی این تماس از مراحل انجام این قتل مطلع شده است.

آندری کارلوف، سفیر روسیه در ترکیه در ۱۹ دسامبر ۲۰۱۶ در یک گالری آثار هنری در آنکارا توسط آلتینتاس، مامور پلیس مرتبط با جنبش گولن کشته شد. آلتینتاس پس از این اقدام به ضرب گلوله پلیس جان خود را از دست داد.

ترکیه همچنین جنبش گولن و فتح‌الله گولن، روحانی در تبعید مخالف دولت آنکارا را به ترتیب دادن کودتای نافرجام ۲۰۱۶ ترکیه و تلاش برای مداخله در امور این کشور به ویژه در بخش نظامی و قضایی متهم می‌کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر