کد خبر: 54726
A

چرا لبنان کمک چند میلیون دلاری روسیه را رد کرد؟

پس از چندین ماه تعلل، لبنان هدیه نظامی روسیه را بنا به دلایلی ظاهرا فنی رد کرد، اقدامی که مسکو و برخی منابع لبنانی آن را سیاسی می‌دانند. چند روز قبل از عید استقلال لبنان، بیروت مهمات اهدایی از سوی وزارت دفاع روسیه را رد کرد که این هدایا شامل چندین تن مهمات برای سلاح‌های مختلف است که ارزش آن به پنج میلیون دلار می‌رسید. این کمک همچنین شامل تجهیزات نظامی بود؛ بهانه لبنان این بود که مهمات اهدایی با سلاح‌هایی که ارتش لبنان در اختیار دارد، تناسبی ندارد. با علم بر این که ارتش لبنان ده‌ها هزار تفنگ کلاشینکوف و مسلسل PKS در اختیار دارد، در نتیجه به این مهمات نیاز دارد.

چرا لبنان کمک چند میلیون دلاری روسیه را رد کرد؟

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ روسیه می‌گوید آمریکایی‌ها مانع هرگونه همکاری نظامی میان بیروت و مسکو می‌شوند.

چند روز قبل از عید استقلال لبنان، بیروت مهمات اهدایی از سوی وزارت دفاع روسیه را رد کرد که این هدایا شامل چندین تن مهمات برای سلاح‌های مختلف است که ارزش آن به پنج میلیون دلار می‌رسید. این کمک همچنین شامل تجهیزات نظامی بود؛ بهانه لبنان این بود که مهمات اهدایی با سلاح‌هایی که ارتش لبنان در اختیار دارد، تناسبی ندارد. با علم بر این که ارتش لبنان ده‌ها هزار تفنگ کلاشینکوف و مسلسل PKS در اختیار دارد، در نتیجه به این مهمات نیاز دارد.

اسرائیل نیز به عنوان دشمن لبنان دارای بزرگترین زرادخانه تسلیحات غربی در منطقه است و مقدار معینی سلاح‌های شرقی نیز در انبارهای خود دارد که با حجم ذخایر تسلیحات برخی کشورهای عربی برابر است.

پس از موانع بسیاری که مانع رسیدن این کمک نظامی به لبنان در زمان مقرر یعنی ماه ژوئن شد، این توجیه فنی لبنان برای عدم تحویل این هدیه از طریق پیامی رسمی به دست وابسته نظامی روسی در بیروت رسید.

روسیه و برخی منابع لبنانی، این اقدام دولت را تصمیمی سیاسی خوانده‌اند که منبع آن تاکنون مشخص نشده اما هدفش این است که ارتش لبنان را به سمتی سوق دهد که تنها از سوی آمریکا سلاح بگیرد و نتواند از هر منبع تسلیحاتی خارج از اعضای ناتو سلاح دریافت کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر