کد خبر: 55907
A

یک زن رییس مجلس بحرین شد

«فوزیه زینل» پس از پیروزی بر «عادل العسومی» و «عیسی الکوهجی» سمت ریاست پارلمان بحرین را کسب کرد. انتخابات پارلمانی بحرین سوم آذر سال جاری در میان تحریم شیعیان - اکثریت جمعیت این کشور- برگزار شد. جمعیت الوفاق و چند حزب دیگر بحرین این انتخابات را به خاطر شفاف و بیطرفانه نبودن تحریم کردند. از سال ۲۰۱۱ - آغاز قیام مردم بحرین - تا کنون بیش از ۱۴ هزار شهروند بازداشت شده اند.

یک زن رییس مجلس بحرین شد

درحالیکه حدود یکهزار هزار بانوی آزادیخواه در زندان‌های بحرین به سر می‌برند، یک زن مورد حمایت دیوان سلطنتی و شورای عالی زنان رژیم آل خلیفه به عنوان نخستین زن پارلمان این کشور انتخاب شد.

به گزارش دیده بان ایران و به نوشته پایگاه خبر 'مرآة البحرین'، «فوزیه زینل» پس از پیروزی بر «عادل العسومی» و «عیسی الکوهجی» سمت ریاست پارلمان بحرین را کسب کرد.
انتخابات پارلمانی بحرین سوم آذر سال جاری در میان تحریم شیعیان - اکثریت جمعیت این کشور- برگزار شد.
جمعیت الوفاق و چند حزب دیگر بحرین این انتخابات را به خاطر شفاف و بیطرفانه نبودن تحریم کردند.
انتخاب فوزیه زینل به عنوان رییس مجلس بحرین در حالی صورت پذیرفته که رژیم آل خلیفه از ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ و آغاز شکل گیری بیداری اسلامی در این کشور به جای پذیرش خواست به حق مردم بحرین مانند برقراری عدالت، رفع تبعیض، روی کار آمدن دولتی منتخب و آزادی زندانیان سیاسی، با همدستی نیرو‌های عربستانی با شیوه‌های مختلف از جمله 'بازداشت'، 'شکنجه'، 'سلب تابعیت' و 'انحلال احزاب' به سرکوب قیام مردمی پرداخته است.
وضعیت تاسف بار حقوق بشر در بحرین، با انتقاد شدید جامعه جهانی مواجه شده است.
مجمع حقوق بشر بحرین تیر ماه سال جاری با انتشار گزارشی از ثبت حدود یکهزار و ۲۷۲ مورد نقض حقوق بشر در این کشور طی این ماه خبر داد.
بازداشت ظالمانه، یورش به منازل، محاکمه‌های ناعادلانه، سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز، محدود کردن رفت و آمدها، جلوگیری از اقامه نماز جمعه، انتشار مطالب رسانه‌ای تحریک آمیز با رویکرد دامن زدن به تنفر، شکنجه، بدرفتاری، اتلاف یا مصادره دارایی‌ها و نقض آزادی دین و اعتقادات از جمله موارد نقض حقوق بشر در بحرین در یک بازه ۳۰ روزه بوده که مجمع حقوق بشر بحرین در گزارش خود به آن‌ها اشاره کرده است.
ادامه این روند و تحمیل شرایط خطرناک به مردم بحرین، واکنش‌های انتقادی سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و نهاد‌های حقوق بشری را نیز برانگیخته و در بیانیه‌هایی متفاوتی از رژیم آل خلیفه خواستند که در رفتار خود تجدید نظر کند.
کمیته مبارزه با شکنجه وابسته به سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای خواستار آزادی فعالان حقوق بشری بحرین از سلول انفرادی و تحقیق در زمینه گزارش‌های گسترده در راستای بدرفتاری و شکنجه بازداشت شدگان از سوی آل خلیفه شد.
رئیس مرکز گفت وگو و تسامح بحرین نیز به تازگی در گزارشی اعلام کرد، از سال ۲۰۱۱ - آغاز قیام مردم بحرین - تا کنون بیش از ۱۴ هزار شهروند بی گناه توسط رژیم آل خلیفه بازداشت شده اند.
همچنین بیانیه جمعیت الوفاق همزمان با فرارسیدن یکم دسامبر 'روز زن' با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ۹۹۴ فعال زن بحرینی که خواستار برقراری دموکراسی و عدالت اجتماعی و آزادی در این کشور هستند در زندان‌های آل خلیفه به سر می‌برند.
وبگاه بین المللی 'مطالعات زندان ها' نیز خرداد سال ۱۳۹۵ در گزارشی اعلام کرد، بحرین با بیش از چهار هزار و ۲۸ زندانی مقام نخست شلوغ‌ترین زندان‌ها را در میان ۱۱ کشور غرب آسیا به نام خود ثبت کرده است./انتخاب

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر