کد خبر: 55967
A

الهام‌گیری "جلیقه قرمزهای" تونس از "جلیقه زردهای" فرانسوی

جنبش اعتراضی تازه شکل گرفته "جلیقه قرمزها" در تونس اعلام کرد که این جنبش برای اعلام خواسته‌های مردم از جنبش "جلیقه زردهای" فرانسه الهام گرفته است.

الهام‌گیری "جلیقه قرمزهای" تونس از "جلیقه زردهای" فرانسوی

به گزارش دیده بان ایران، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، ریاض جراد، یکی از فعالان تونس و عضو جنبش اعتراضی جلیقه‌قرمزهای این کشور اظهار کرد: ما فعالیت خود را از جلیقه زردهای فرانسه الهام گرفته‌ایم و سعی کردیم که این جنبش را با توجه به خواسته‌ها و صلاحیت‌های کشور تونسی کنیم.

وی افزود: این جنبش، جنبشی باز به روی همه تونسی‌ها است و خواسته‌هایی مربوط به توسعه، بهبود شرایط زندگی و مقابله با گرانی و افزایش قیمت‌ها دارد.

نجیب الدزیری، یک فعال تونسی دیگر و عضو جنبش جلیقه قرمزها نیز گفت: ما می‌خواهیم مسؤولیت را بر عهده شما (طبقه سیاسی تونس) بگذاریم. ملت تونس فریاد می‌زنند که ما می‌خواهیم به خاطر فرزندانمان آرزو کنیم، ما دست بسته و بیکار نخواهیم نشست.

وی تصریح کرد: همانطور که جلیقه زردها ۵۰ خواسته را مطرح کردند ما نیز ۲۲ خواسته اجتماعی و اقتصادی تعیین کرده‌ایم. اندیشه تشکیل جلیقه قرمزها از نمونه زرد فرانسوی آن الهام گرفته شده است. ما ملت تونس را به برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز و علیه آشوب و تخریب فرا می‌خوانیم.

خواسته‌های این جنبش شامل بهبود وضعیت زندگی، ایجاد اصلاحات فوردی در بخش‌های بهداشت، آموزش و حمل و نقل عمومی، بهبود وضعیت دستمزد و مستمری بازنشستگی، تعمیر و حفاظت از جاده‌ها و زیرساخت‌ها و همچنین مجازات مفسدین می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر